Srbija u predvečerju revolucije 4.0

  • Jovan R. Bazić Univerzitet u Prištini-Kosovska Mitrovica, Učiteljski fakultet, Leposavić
Ključne reči: Serbia||, ||Srbija, Industry 4.0||, ||industrija 4.0, science||, ||nauka, education||, ||obrazovanje, development||, ||razvoj,

Sažetak


Osvrt na ovu knjigu izražen je kroz dijalektičko-sintetički pristup, kojim se razmatraju različita pitanja stanja srpske nauke i razvoja Srbije u vreme velikih tehnoloških inovacija u svetu. Ovde je reč o integralnom razvoju, koji uključuje nauku, obrazovanje i kulturu, kao generatore razvoja društva, jer su jedino oni u stanju da odgovore na složena iskušenja savremenog sveta i ponude viziju razvoja.

Reference

Bazić, J. (2017). Trends in societal and educational changes generated by the Fourth Industrial Revolution. Sociološki pregled, LI (4), 526-546. doi:10.5937/socpreg51-15420

Bazić, J., Knežević, M. (2016). Knowledge in EU Development Strategies. In: R. Dimitrovski (ed.) Eleventh International Scientific Conference “Knowledge in practice”. Skopje: Institute of knowledge management, Knowledge, Vol. 15.1., 83-88.

European Commission. (2010). EUROPE 2020 A strategy for smart sustainable and inclusive growth, COM (2010) 2020 final Brussels. 3.2010. Available at http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/?uri=CELEX%3A52010DC2020

European Concil. (2000). Lisbon European Council 23 and 24 March: Presidency conclusions. Available at http://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_en.htm.

Mitrović, R. (2019). SERBIA 4.0: A Future That Must Not Be Missed. Beograd: Zavod za udžbenike [In Serbian]

Petkovska, S. (2017). The Impact of Globalization on Science Policy and Scientific Research in Serbia: Values, Discourses and Institutions. Doctoral dissertation. Beograd:Univerzitet u Beogradu–Fakultet političkih nauka. Available at http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/9768/Disertacija.pdf?sequence=1&isAllowed=y [In Serbian]

Schwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution. Geneva: World Economic Forum.

Objavljeno
2019/11/01
Broj časopisa
Rubrika
Naučna kritika