Komparativna pedagogija i sistemi obrazovanja kroz jednu optimalnu dioptriju
Sažetak
Osvrt na ovu knjigu izvršen je kroz sociološki teorijsko-metodološki pristup, kako bi se: a) ukazalo na društveno-istorijsku uslovljenost i naučne razloge konstituisanja i razvoja komparativne pedagogije kao zasebne naučne discipline; i b) istakao međusobni uticaj obrazovnih sistema i društvenih procesa u konkretnim društveno-istorijskim, kulturnim, ekonomskim i političkim uslovima.
Reference
Bazić, J., Knežević, M. (2016). Knowledge in EU Development Strategies. Knowledge, 15 (1), 83–88. Available at: https://ikm.mk/ojs/index.php/kij/article/view/4451
Kulić, R. N., Đurić, I. R. (2021). Comparative Pedagogy. Beograd: Eduka; Kosovska Mitrovica: Panorama – Jedinstvo. [In Serbian]
NGS – National Geographic Srbija (2019). 11 Countries with the Best Educational systems in the World. Available at: https://nationalgeographic.rs/zanimljivosti/a23412/znate-li-kojih-11-drzava-je-u-samom-vrhu-po-kvalitetu-obrazovanja.html [In Serbian]
Rivas, A. (2023). The long road to systemic improvement in education: a comparative multi-level case study in federal countries. Comparative Education, 59 (1), 77–98. https://doi.org/10.1080/03050068.2022.2133860
Spasenović, V. (2019). Education Policy: Global and Local Processes. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. [In Serbian]
WES – World Education Summit (2023). Summit Guide. Available at: https://www.world-edsummit.com