Партнерство између наставника и родитеља у циљу унапређивања комуникацијских вештина на енглеском језику код ученика
Sažetak
Циљ рада је испитивање мишљења наставника и родитеља о партнерским односима у циљу побољшања комуникацијских вештина на енглеском језику код ученика. Истраживање је спроведено применом два инструмента, скале процене, посебно конструисаним за потребе истраживања. Узорком је обухваћено 64 наставника и 65 родитеља са територије Републике Србије. Добијени резултати показују позитивне ставове према развијању партнерства код обе групе испитаника, али и постојање статистички значајне разлике између обе групе, при чему су ставови родитеља значајно позитивнији. Резултати истраживања указују на важност доприносе афирмације позитивних интерперсоналних ставова, како наставника тако и родитеља који су важни у успостављању партнерских односа ка унапређењу комуникацијских вештина на страном језику код ученика. Када су у питању ограничења истраживања, истраживање је спроведено на ограниченом узорку, па је потребно бити опрезан при генерализацији резултата. Треба узети у обзир и то да су испитивани наставници и родитељи су из различитих крајева Републике Србије, па се не може знати да ли постоји одређено одступање у зависности од региона или општина. Препорука је спровести истраживање на репрезентативнијем узорку и евентуално укључити и ставове ученика у испитивање како би се дошло до потпуније слике.
Reference
2. Bialystok, E., Craik, F. I., Klein, R., & Viswanathan, M. (2004). Bilingualism, aging, and cognitive control: evidence from the Simon task. Psychology and aging, 19(2), 290-303.
3. Bučić, G., Spasić, N., & Petrović, B. (2020). Značaj poznavanja stranih jezika u poslovanju. Skei–međunarodni interdisciplinarni časopis, 1(1), 46-55.
4. Dash, B. B. (2013). Language Skills: A study of Improving English Speaking Skills Through English Reading Skills. International Journal of technical & Non-tecnical Research, 4(4), 67-73.
5. Harji, M. B., Balakrishnan, K., & Letchumanan, K. (2017). The PaCT: Parents, Children and Teacher Partnership in Developing ESL Literacy. English Language Teaching, 10(9), 150-160.
6. Harper, S. N., & Pelletier, J. (2010). Parent involvement in early childhood: A comparison of English language learners and English first language families. International Journal of Early Years Education, 18(2), 123-141.
7. Henderson, A. T., & Berla, N. (1994). A new generation of evidence: The family is critical to student achievement. Washington, DC: National Committee for Citizens in Education.
8. Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children’s education?. Review of educational research, 67(1), 3-42.
9. Hornby, G. (2011). Barriers to parental involvement. Parental involvement in childhood education: Building effective school-family partnerships, 11-26.
10. Indriati, I. (2016). Parents’ involvement in supporting their children learn English. Journal on English as a Foreign Language, 6(2), 145-170.
11. Javier, D. R., & Jubay Jr, R. P. (2019). Exploring parent-teacher collaboration to improve students’ vocabulary skills: An action research. Internationale Journal of Linguistics, Literature and Translation (IJLLT).
12. Knight-McKenna, M., & Hollingsworth, H. L. (2016). Fostering family-teacher partnerships: Principles in practice. Childhood Education, 92(5), 383-390.
13. Krešić, I. (1996). Značenje globalizacije u suvremenom prostornom razvitku svjetske privrede i politike. Ekonomski pregled, 47, 81-88.
14. Lado, R. (1964). Language Teaching: A Scientific Approach, London: McGraw-Hill Companies.
15. Lekawael, R. F. J. (2017). The impact of smartphone and internet usage on English language learning. English Review: Journal of English Education, 5(2), 255-262.
16. Lekli, L., & Kaloti, E. (2015). Building parent-teacher partnerships as an effective means of fostering pupils’ success. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4(1), 101-104.
17. Linse, C., van Vlack, S., & Bladas, O. (2014). Parents and young learners in English language teaching: Global practices and issues in school-home contacts. Queen's University Belfast, Northern Ireland: British Council.
18. Maksimović, S. (2016). Komparativna analiza nastave engleskog kao stranog jezika u osnovnim školama u Japanu i Srbiji. Univerzitet u Novom Sadu.
19. Nair, G. K. S., Setia, R., Mohamad, R., Kadir, Z. B. A., Luqman, A., Vadeveloo, T., & Ngah, H. C. (2014). Attitude, parental encouragement and perception of the importance of English in English language learning. Asian Social Science, 10(3), 1.
20. Pašalić, M., & Marinov, S. (2008). The English language and globalisation. Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 57(3.-4.)
21. Pavlović-Breneselović, D. (2010). Partnerstvo u obrazovanju. Andragoške studije, 2(2010), 123-138.
22. Pavlović-Breneselović, D. (2014). Partnerstvo sa porodicom: Tri paradigme, dva modela, jedna ili više stvarnosti. Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju, zbornik radova. Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu. 116-143.
23. Plummer, D. (2011). Helping children to improve their communication skills: therapeutic activities for teachers, parents, and therapists. Jessica Kingsley Publishers.
24. Rao, P. S. (2019). The importance of speaking skills in English classrooms. Alford Council of International English & Literature Journal (ACIELJ), 2(2), 6-18.
25. Rodal, A., & Mulder, N. (1993). Partnerships, devolution and power-sharing: issues and implications for management. Optimum, 24, 27-27.
26. Savić, V. (2013). Developing intercultural literacy in the young learner classroom. In: Savić, Ćirković-Miladinović (Eds.) Integrating Culture and Language Teaching in TEYL, Conference Proceedings No. 16, Jagodina: Faculty of Education in Jagodina, 35–52.
27. Savić, V. (2014). Tematska nastava engleskog jezika na mlađem uzrastu kao odgovor na zahteve obrazovanja u 21. veku. Uzdanica XII, 2, 123-138.
28. Sekulić-Majurec, A. (2007). Uloge sudionika odgojno-obrazovnog procesa u stvaranju, provedbi i vrednovanju kurikuluma. In: V. Previšić (Eds.) Kurikulum: teorije metodologija- sadržaj-struktura. Zagreb: Zavod za pedagogiju; Školska knjiga. 351-380.
29. Shastri, P. D. (2009). Communicative approach to the teaching of English as a second language. Global Media.
30. Shin, J. K., Grandall, J. A. (2014). Teaching young learners English: From theory to practice. Boston, M.A: National Geographic Learning/Cengage Learning.
