ИНКЛУЗИЈА У ПРАКСИ НАСТАВЕ СОЛФЕЂА – УЛВИЛА МЕТОДА МУЗИЧКЕ НОТАЦИЈЕ (ULWILA METHOD)

  • Милица Б. Јовановић
Ključne reči: music||, ||музика, solfeggio||, ||Солфеђо, inclusion||, ||инклузија, Ulwila method||, ||Улвила метод, musical notation||, ||музичка нотација,

Sažetak


Један од важнијих задатака инклузивног приступа настави солфеђа јесте проналажење најсврсисходнијих поступака и метода којима наставник може да изађе у сусрет образовним потребама деце са сметњама у развоју. Основни циљ поменутог приступа јесте не само одговорити на потребе свих ученика, већ и подједнако укључити све ученике у наставне и образовне активности. С тим у вези, проналажење методских поступака и могућих решења која би ученицима са сметњама у развоју омогућила професионално музичко образовање, имало би вишеструки значај, како за социјализацију ученика са сметњама у развоју тако и за усавршавање и унапређивање самог процеса наставе солфеђа. Као једна од техника у оквиру инклузивног приступа у настави солфеђа, а која се односи на почетно музичко описмењавање јесте Улвила метода музичке нотације (Ulwila method). Овом методом омогућено је нотирање музике специјализованим системом боја којим се поједностављује традиционална музичка нотацијa. Као својеврстан вид имплементације приказане методе у области предвиђене наставним планом и програмом за наставу солфеђа у почетном музичком описмењавању, у раду су приказани предлози решавања одређених захтева из области мелодике, ритма и мелодијско – ритмичких диктата.

 

Biografija autora

Милица Б. Јовановић
Muzička teorija i pedagogija - Master teoretičar umetnosti

Reference

Bakos, A. (2018). Zenetanulás színesen – a színes kotta módszer magyar nyelvű kiadványai. Preuzeto sa http://www.parlando.hu/2014/2014-3/Bakos_Anita_Zenetanulas.pdf 2018 Mar 10.

Centre for Studies on Inclusive Education. Preuzeto sa http://www.csie.org.uk/inclusion/unesco-salamanca.shtml 2018 May 17.

Cvetković, V. i Mihaljica, J. (1999). Solfeđo za drugi razred šestogodišnje osnovne muzičke škole. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Cvetković, J. (2010). Podsticanje ispoljavanja muzičke inventivnosti kod dece najmlađeg uzrasta. U: Sretko Divljan (Ur.), Umetnost u metodikama nastave, Jagodina. Univerzitet u Kragujevcu, Pedagoški fakultet u Jagodini.117‒126.

Janjić, B. (2010). Zbirka primera inkluzivne prakse. Beograd: Ministarstvo prosvete Republike Srbije.

Jovanović, M. (2018). Inkluzivni pristup nastavi solfeđa u prvom ciklusu šestogodišnjeg osnovnog muzičkog obrazovanja i vaspitanja. Neobjavljen Završni rad na Master akademskim studijama, Fakultet umetnosti, Univerzitet u Nišu.

Jović Miletić, A. i Nikolić, Z. (1998). Solfeđo za treći razred šestogodišnje osnovne muzičke škole. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Kazić, S. (2013). Solfeggio: Historija i praksa. Sarajevo: Muzička akademija.

Manhart, J. (2007). MusikFarbenSpiel: Musizieren mit Menschen mit geistiger Behinderung Konzeption, Durchführung und Evaluation einer Unterrichtssequenz. Ludwig-Maximilians-Universität München. Preuzeto sa https://epub.ub.uni-muenchen.de/11824/1/serv_zula_manhart.pdf 2018 Feb 20.

Inkluzija. Preuzeto sa https://kostaman.edu.rs/inkluzija/ 2018 Jun 21.

Palotay, D. (2011). Értelmi sérült fiatalok zenei nevelésének mentálhigiénés vonatkozásai. Embertars, 3, 243‒257.

Vasiljević, Z. (1990). Solfeđo ritam − udžbenik za III i IV razred škole za osnovno muzičko obrazovanje. Knjaževac: Nota.

Vasiljević, Z. (1991). Metodika solfeđa. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti.

Vasiljević, Z. (1996). Solfeđo ritam − udžbenik za I i II razred škole za osnovno muzičko obrazovanje. Knjaževac: Nota.

Objavljeno
2018/11/28
Rubrika
Stručni članak