САВРЕМЕНИ ПРИСТУПИ У РУСКОЈ ИНСТРУКТИВНОЈ ЛИТЕРАТУРИ ЗА ПОЧЕТНУ НАСТАВУ СОЛФЕЂА
Sažetak
Савремени руски аутори и методичари сматрају, да је, када је реч о настави солфеђа, од суштинског значаја проналажење одговора на питање: Како, без поједностављивања суштине предмета, остварити приступ материји који ће новим поколењима ученика бити занимљив и интересантан? Свесни чињенице да ученици 21. века, због социјалних промена и информационо - технолошког развоја, нису мотивисани и заинтересовани за стандардне облике презентације наставног градива који су примењивани у 20. веку, руски аутори су своју активност посебно усмерили ка проналажењу нових приступа материји, посебно у почетној настави солфеђа. Сматрајући да традиционални солфеђо са вишедеценијским постојањем дисциплина које су добиле потпуну форму још у прошлом веку, није застарео предмет коме је место у педагошкој архиви, многи аутори су на основама тих, доказаних и у пракси потврђених вредности, промовисали нове могућности у којима се најзначајнија трансформација догодила управо на пољу презентације наставног градива. Циљ овог полазишта, јединствен за све писце, био је усмерен, сa једне стране, ка буђењу интересовања и покретању радног елана ученика, али, са друге стране, и ка указивању на велике могућности које овај предмет може да пружи у музичкој настави. У овом излагању ће бити говора о неколико одабраних публикација у којима се рефлектују савремени приступи у руској инструктивној литератури за почетну наставу солфеђа.
Reference
Абелян, Л. (1982). Забавное сольфеджио. Москва: Советскый композитор.
Берак, О., & Карасева, М. (2009). Как преподавать сольфеджио в XXI веке. Москва: Классика – XXI.
Евтихиев, П. (2002). Музыкальная реабилитология и современные проблемы музыкального образования. У Музыкальное образование: сегодня и завтра. Москва.
Ефремова, Л. (2006). Учится интересно. Санкт-Петербург: Композитор.
Камаева, Т., & Камаев, А. (2004). Азартное солЬфеджио (Методическое пособие). Москва: Владос.
Камозина, О. П. (2009). Неправильное сольфеджио, в котором вместо правил – песенки, картинки и разные истории. Ростов на Дону: Феникс.
Тигранов, Г. Г. (1987). Ленинградская консерватория в воспоминаниях. Ленинград: Музыка.
Artefact omogućava otvoreni pristup i, u skladu sa preporukom CEON-a, primenjuje Creative Commons (CC BY) odredbe o autorskim pravima:
Autori koji objavlјuju u Artefact-u pristaju na sledeće uslove:
a) Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavlјivanja rada i licenciraju ga Creative Commons licencom koja omogućava drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavlјivanja u ovom časopisu.
b) Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavlјenog u časopisu (npr. postavlјanje u institucionalni repozitorijum ili objavlјivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavlјen u ovom časopisu.
c) Autorima je dozvolјeno i podstiču se da postave objavlјeni rad onlajn (npr. u institucionalnom repozitorijumu ili na svojim internet stranicama) pre i tokom postupka prijave priloga, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavlјenog rada (up. Efekat otvorenog pristupa).