THE ROLE OF COMMUNICATION IN THE MARKET RESEARCH PROCESS
Abstract
Through communication, man initiates creativity, develops ideas, and exchanges information, makes acquaintances and affects the world spatially and temporally. Good communication is the key to success and is very important for the survival and development of any company. Communication is one of the key elements in market research for the reason that access to information and research methods are largely dependent on techniques and methods of business communication. An efficient and effective business communication has essential importance for the success of companies in today's business environment. The aim of this work is to determine the role of communication in the market research process through analysis and research.
References
- Lehman-DuFrene 2015: Carol Lehman, Debbie DuFrene. Poslovna komunikacija. Data status Beograd
- Wales-Taylor: Luck D. ,Wales D. Taylor. “Marketing Researcs“. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Yersey
- Newman-Ober 2013: A. Newman, S. Ober. “Business Communication In Person, In Print. Online. Mason. South-Western
- Hogan-Through 2003: K. Hogan, Cant Get Through. “Eight Barriers to Communication“. Gretna
- Огњанов 2013: Гаљина Огњанов. “Маркетиншке комуникације“. Економски факултет Београд
- Миловановић-Јовановић 2018: Миловановић С., Јовановић З. “Увод у пословну комуникацију“. Академска мисао
- Миловановић 2018: Миловановић С. “Свет пословне комуникације“ Академска мисао
- Bovee - Thill 2012: Bovee C., Thill J. “Савремена пословна комуникација“. Мате д.о.о
- Ламза-Маронић-Главаш 2008: М.Ламза-Маронић, Ј.Главаш. “Пословно комуницирање“. Економски факултет Осјек
- Мандић 2007: Т. Мандић. “Пословна комуникација“. Универзитет Сингидунум Београд
- Милетић 2010: Славомир Милетић. “Истраживање тржишта“. Економски факултет, Приштина-Косовска Митровица
- Котлер-Келер 2006: Филип Котлер, Кевин Келер. “Маркетинг менаџмент“. Дата статус
- Aker-Kumar-Dej 2008: Dejvid Aker, V Kumar, Dzordz Dej. “Маркетиншко истраживање“. Економски факултет Београд
- Ханић 2020: Хасан Ханић. “Маркетинг истраживање“. Београдска банкарска академија
- Solomon-Bamossy-Askegaard-Hogg 2015: М.Solomon G.Bamossy, S. Askegaard, M. Hogg. „Понашање потрошача „.Мате Загреб
- Крис 2004: Крис Вест. “ Истраживање тржишта“. Клио
- Babin- Harris 2012: Babin B. J, Harris E. “Понашање потрошача“. Дата статус Београд
- Schiffman- Kanuk 2004: Schiffman L., Kanuk L. “Понашање потрошача“ Мате Загреб
- Ђелошевић 2016: Ивана Ђелошевић „Детерминанте промена пословања и њихов утицај на управљање савременим маркетингом“,докторска дисертација. Приштина - К. Митровица