РАЗВОЈ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ДЕМОКРАТСКО ДРУШТВО У ДИГИТАЛНОМ ДОБУ

  • Љубомир А. Миљковић
  • Драгана М. Трнавац
Ključne reči: компетенције, демократија, дигитализација, медијска писменост, дигитална писменост

Sažetak


Предмет истраживања је развој компетенција за демократску културу у дигитално доба кроз анализу медијске културе младих. Циљ истраживања је да се на основу добијених резултата могу предложити адекватна решења проблема утицаја медија на културу комуникације и културу уопште међу младима, а теоријски да се утврди колико медији утичу на културу комуникације и развијеност свести младих о утицају медија, а посредно и ниво медијске културе младих. У раду се дошло до закључка да испитивана група тинејџера, њих 300 из београдских гимназија, у највећем проценту  гледа телевизију и то пратећи забавни програм, да медији у Србији промовишу насиље и говор мржње, те да већина њих богати свој језик и културу изражавања користећи електронске медије, а не књигу. Резултати до којих се дошло потврђују да медији, овакви какви су данас, веома негативно утичу на језичку културу и културу понашања младих уопште.

Reference

ИЗВОРИ
Друго предавање у оквиру пројекта који се реализује уз подршку ОЕБС и у сарадњи са Филозофским факултетом Универзитета у Новом Саду, https://www.helsinki.org.rs/serbian/projekti_osce_t02.html
Глочевски 2006: М. Глочевски, Глобални грађанин, емпиријскастудија корисника Интернета у Србији. https://www.kuda.org/sr/globalni-gra-ani-empirijska-studija-korisnika-interneta-u-srbiji-2003-2004
Gross – Juvonen – Gable 2000: E. Gross, J. Juvonene, S. Gable. „Internet Use and Well-Being in Adolescence“. Journal od Social Issues. Vol. 58, No. 1. 75-90. https://www.cdmc.ucla.edu/wp-content/uploads/sites/170/2018/05/gross2002.pdf
Hamburger, Y. A., & Ben-Artzi, E. 2000: Y. A. Hamburger, E. Ben-Artzi. „The relationship between extraversion and neuroticism and the different uses of the Internet”. Computers in Human Behavior, 16(4), 441–449. https://doi.org/10.1016/S0747 5632(00)00017-0
Хинић 2004: Интернет и традиционални медији, Еволуција. Центар за проучавање информационих технологија, Београд
Хинић 2008: Д. Хинић. „.Кориснички профили интернет зависника у Србији. Психологија, Вол. 41(4), 435-453.
Гојков 2006: Г. Гојков. Метатеоријске концепције педагошке методологије. Висока струковна школа за образовање васпитача. Вршац.
Kraut – Patterson – Lundmark – Kiesler – Mukophadhyay – Scherlis 1998: R. Kraut, M. Patterson, V. LuInternet, S. Kiesler, T. Mukophadhyay, W. Scherlis. „Paradox: A social technology that reduces social involvement and psychological well-being?“ American Psychologist, 53(9), 1017–1031. https://doi.org/10.1037/0003-066X.53.9.1017
La Greca – Thompson 1998:A. La Greca, T. Thompson. „Family and friend support for adosescents with diabetes“. 16, 101-113. https://books.google.rs/books?id=nRzMWqpj-pcC&pg=PA529&lpg=PA529&dq=La+Greka+i+dr.+1998&source=bl&ots=5t8cGgjIAL&sig=ACfU3U3iNz9PoRUM1a-9aojQezXF8w8GzA&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwisu-2Bu93nAhUvlosKHfCFADEQ6AEwAHoECAYQAQ#v=onepage&q=La%20Greka%20i%20dr.%201998&f=false
McKenna - Bargh, 2002: K. Y. A. McKenna, J. A. Bargh. “Can You See the Real Me? Activation and Expression of the True Self’ on the Internet”. Journal of Social Issues, 58 (1), 33-48.
Morahan-Martin – Schumacher 1997: J. Morahan-Martin, P. Schumacher. “Gender, Internet and Computer Attitudes and Experiences“. Elsevier in Computers in Human Behavior, volume 17, Issue 1, 95-110. https://digitalcommons.bryant.edu/apjou/3/
Павловић – Максић – Ђуричић 2018: Б. Павловић, С. Максић, Н. Ђуричић. Прва година Пројекта Грађанин у Србији, Грађанске иницијативе, Београд. http://libero.org.rs/sr/u-srbiji-otpocela-kampanja-se-protiv-govora-mrznje-na-internetu/
Попадић 2009: Ј. Попадић. „Тинејџери говоре СМС језиком“. http://www.vokabular.org/forum/index.php?topic=4158.0;wap2
Ружић Сенић 2019: М. Ружић Сенић. Развијање дигиталне писмености у основној школи, докторска дисертација одбрањена на Филозофском факултету Универзитета у Београду, https://uvidok.rcub.bg.ac.rs/bitstream/handle/123456789/3565/Doktorat.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Smith 2017: G. Smith. What is learner-centred teaching? https://thisisgraeme.me/2017/03/06/approaches-what-is-learner-centred/
Видаковић Жутић 2016: С. Видаковић Жутић. „Образовање одраслих“, https://samoobrazovanje.rs/obrazovanje-odraslih/
World Youth Report, https://www.un.org/development/desa/youth/world-youth-report/world-youth-report-2003.html
http://socijalnoukljucivanje.gov.rs/rs/u-okviru-projekta-podsticanje-demokratske-kulture-u-skolama-objavljena-publikacija-o-primerima-dobre-prakse/
https://interactive.miami.edu/
https://www.living-democracy.rs/textbooks/
Objavljeno
2020/10/05
Rubrika
Članci