ANALIZA KOMENTARA - KOLIKO SE MEDIJSKI SADRŽAJ RAZLIKUJE OD KOMENTARA KOJI GA PRATE?

  • Maja Sedlarević Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

Sažetak


U radu se analizira kako i na koji način komentari čitalaca medijskih objava korespondiraju sa tekstom ispod koga su napisani, kao i kakav je sadržaj tih komentara, kome se obraćaju, koji jezički izraz koriste i kako iskazuju svoj stav u vezi sa nekom temom/pojavom/događajem i/ili osobom. Komentari čitalaca medijskih objava pokazuju koliko sloboda koju imaju u digitalnom prostoru sobom nosi diskriminatornog ponašanja, agresije i različitih oblika verbalnog nasilja. Upravo zbog toga, u ovom radu bavićemo se fenomenom komentarisanja medijskih sadržaja.

Tema ovog rada je aktuelan i sveprisutan fenomen koji se tiče komentara publike na medijske sadržaje u digitalnoj sferi. Za potrebe ovog istraživanja, analizirani su komentari na tekstove iste tematike objavljene na portalu i Fejsbuk stranici jednog medija i to 2020. i 2022. godine. Ovo istraživanje bi trebalo da pokaže stvarnu sliku korelacije i interakcije između medijskog sadržaja i komentara koje čitaoci pišu ispod njega.

Posebna pažnja posvećena je pojavi govora mržnje, sa akcentom na seksizam, diskriminaciju LGBT osoba i stereotipno prikazivanje komentarisanih aktera i akterki. Rezultati istraživanja pokazali su da je žena koja je bila tema objava u komentarima bila ili zanemarena ili krajnje negativno prikazana.

Ključne reči: digitalna sfera, interakcija, komentar, LGBT osobe, medijski sadržaj, mizoginija, ravnopravnost, seksizam, verbano nasilje, žene

Biografija autora

Maja Sedlarević, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

Doktorantkinja Interdisciplinarnih doktorskih studija u oblasti društveno-humanističkih nauka Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu.

Objavljeno
2025/01/22
Rubrika
Originalni naučni članak