O POTREBI DIJALEKTIČKOG PROMIŠLJANJA MEDIJSKE PISMENOSTI

  • Lidija Mirkov sekretar redakcijeCM: Communication and Media
  • Dragan Ćalović Fakultet savremenih umetnosti, Beograd
Ključne reči: Ključne reči: definicija, digitalizacija, mediji, medijska pismenost, obrazovanje, određenje, tehnologije

Sažetak


Tekst analizira okvire razumevanja koncepta medijske pismenosti u uslovima dinamičkog tehnološkog razvoja. Autor iznosi stav da bi medijska pismenost trebalo da bude shvaćena kao dijalektički pojam. Povezivanje medijske pismenosti i celoživotnog obrazovanja prepoznato je kao svrsishodno tek ukoliko je sama medijska pismenost konceptualno utemeljena kao skup znanja i veština koje su u promeni. Autor predlaže promišljanje sadržaja i ciljeva medijskog obrazovanja u odnosu na perspektivu budućeg razvoja tehnologija i društvenih potreba, naglašavajući značaj razvitka sposobnosti iskrenog re-povezivanja sa dinamičkim društveno-istorijskim kontekstom. Na početku teksta analiziraju se savremena određenja pojma medijske pismenosti. Nakon toga, dat je kratak osvrt na istorijski razvitak pojma, posle čega su sagledane potrebe i mogućnosti dijalektičkog utemeljenja pojma.

Objavljeno
2025/01/22
Rubrika
Originalni naučni članak