Promocija kulturne produkcije u Srbiji - slučaj Novi Sad
Sažetak
Rad predstavlja koncept deskriptivne empirijske studije kojom se opisuju aktuelni problemi sa kojima se susreću akteri u sektoru kulture i kreativnih industrija (KKI) u Novom Sadu i Srbiji, pri realizaciji planiranih ideja i aktivnosti u modernom digitalnom okruženju. Ističe se raskorak u upotrebi savremenih tehnologija kada je u pitanju stvaranje, dostupnost i upotreba produkata kulture i kreativnosti, te načina njihove promocije i komuniciranja. Učestalost isticanja problema sa kojima se suočava ovaj sektor, pored spoznaje o ekonomskoj dobiti i prelivanju na druge oblasti privrede i društva, trebalo bi da pobudi interesovanja nadležnih institucija i donosioca odluka za pronalaženje trajnih rešenja i produktivnijih programa podrške za kulturnu i kreativnu produkciju Srbije u budućnosti. Ovakva istraživanja nose potencijal uticaja na promene u pristupu pri predstavljanju i promociji kulture i kreativnosti od strane samih kreatora sadržaja i proizvoda, u praksi.
Reference
Bilton, C.(2010.) Manageable Creativity. International Journal of Cultural Policy, 16(3), 255–269.
Bukvić, R. (2012). Tržište i konkurencija. Beograd: Polinom.
Council of the European Union (2018). Draft Council Conclusions on the Work Plan for Culture 2019–2022. Retrieved February 13, 2019, from http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-13948-2018-INIT/en/pdf
du Gay, P., Hall, S., James, L., Madsen, A. K., Mackay, H., & Negus, K. (2013). Doing cultural studies: The story of the Sony Walkman (2. ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
European Agenda for Culture – Work plan for culture 2015-2018. (2018.) Report of the OMC Working Group of Member States’ Experts. Luxembourg: Publications Office EU. Retrieved Aprila 1, 2019, from https://www.culturaydeporte.gob.es/dam/jcr:af8705d0-0221-4737-b65e-68579dc7dcfa/omc-report-2018.pdf
European Commission (2018). Standard Eurobarometer 90: Public opinion 2018. Retrieved June, 2 2019, from http://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/index.cfm/Survey/getSurveyDetail/instruments/STANDARD/yearFrom/2017/yearTo/2018/surveyKy/2215
European Parliament (2018). European Parliament Resolution A Coherent EU Policy for Cultural and Creative Industries (2016/2072(INI)).Official Journal of the EU, No. 238. Retrieved July 6, 2019, from https://eur-lex.europa.eu/legal- content/HR/TXT/?uri=uriserv:OJ.C_.2018.238.01.0028.01.HRV&toc=OJ:C:2018:238:TOC
Centre for Strategy and Evaluation Services (2013). Enhancing the Competitiveness of Tourism in the EU An Evaluation Approach to Establishing 20 Cases of Innovation and Good Practice. Retrieved March 24, 2019, from https://ec.europa.eu/docsroom/documents/4670/attachments/1/translations/en/renditions/native
How to design cultural development strategies to boost local and regional competitiveness and comparative advantage: overview of good practices (2018). EU, CoR-Commission.
Izvješće EP - Dosljedna politika EU za kulturne i kreativne industrije. Dokument s plenarne sednice A8-0357/2016 (2016/2072(ini)). (2016). Odbor za industriju, istraživanje i energetiku, Odbor za kulturu i obrazovanje. Izvestitelji: Christian Ehler, Luigi Morgano. Preuzeto 30. maja 2019. sa https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-8-2016-0357_HR.html
Janjić, J. (2017.) Kulturološka dimenzija delovanja Srpske pravoslavne crkve u drugoj polovini XX veka (1945-2000) (Neobjavljena doktorska disertacija) Univerzitet „Džon Nezbit“, Fakultet za kulturu i medije, Beograd. Preuzeto 30. maja 2019. sa http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/9212/Doktorat%20Jovan%20Janjic.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Janson, H. W. (1966). Istorija umetnosti. Beograd: IZ ,,Jugoslavija”.
Kovačević, M. i Bajac, M. (2018). Uvodnik. Kultura polisa (specijalno izdanje), 3, 7–17.
Kovačević, M. i Damjanović, O. (2018.) Planiranje kulture i kreativnosti. Kultura polisa (specijalno izdanje), 3, 43–61.
Kreativne industrije (n.d.). Preuzeto 1. aprila 2019. sa https://www.serbiacreates.rs/tekst/18/o-kreativnim-industrijama.php
Mihić, K. (2008). Kreativne industrije, dizajn i konkurentnost: proaktivan pristup. Beograd: Centar za Evropske integracije Srbija-CEI.
Newman, N., Fletcher, R., Kalogeropoulos, A., & Nielsen, R. K. (2019). Reuters Institute Digital News Report 2019. Reuters Institute for the Study of Journalism, Universtity of Oxford. Retrieved from https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2019-06/DNR_2019_FINAL_0.pdf
Ocić, Č. (2016.) Will China Become Danubian Country? Possible Impact of Danubian and New Silk Road Strategies on the Future of European integration. In Conference Proceedings: Danube and the New Silk Road (pp. 121–136). Belgrade: IMPP.
Strategija kulturnog razvoja Grada Novog Sada 2016–2026. (2016) Službeni list Grada Novog Sada, br. 53/16.
Šobe, F., & Marten, L. (2014). Međunarodni kulturni odnosi. Beograd: Clio.
Tatarkjevič, V. (1975.) Istorija šest pojmova. Beograd: Nolit.
Autori zadržavaju autorska prava nad objavljenim člancima, a izdavaču daju neekskluzivno pravo da članak objavi, da u slučaju daljeg korišćenja članka bude naveden kao njegov prvi izdavač, kao i da distribuira članak u svim oblicima i medijima.
Licenciranje
Objavljeni članci distribuiraju se u skladu sa licencom Creative Commons Autorstvo - Deliti pod istim uslovima 4.0 International (CC BY-SA). Dopušteno je da se delo kopira i distribuira u svim medijima i formatima, da se prerađuje, menja i nadograđuje u bilo koje svrhe, uključujući i komercijalne, pod uslovom da se na pravilan način citiraju njegovi prvobitni autori, postavi link ka originalnoj licenci, naznači da li je delo izmenjeno i da se novo delo objavi pod istom licencom kao i originalno.
Korisnici su pri tome dužni da navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija), kao i njegovu DOI oznaku. U slučaju objavljivanja u elektronskoj formi takođe su dužni da postave HTML link, kako sa originalnim člankom objavljenim u časopisu CM: Communication and Media, tako i sa korišćenom licencom.
Autori mogu da stupaju u zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad prvobitno objavljen u ovom časopisu.
Politika samoarhiviranja
Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Autori su obavezni da pritom navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija) i postave link, kako na DOI oznaku tog članka, tako i na korišćenu licencu.Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Odricanje od odgovornosti
Stavovi izneti u objavljenim radovima ne izražavaju stavove urednika i članova redakcije časopisa. Autori preuzimaju pravnu i moralnu odgovornost za ideje iznete u svojim radovima. Izdavač neće snositi nikakvu odgovornost u slučaju ispostavljanja bilo kakvih zahteva za naknadu štete.