Konkurentnost sajmova na osnovu kompozicije raspodela

  • Nedeljko Prdić JKP Tržnica Novi Sad
Ključne reči: Dirichlet's Formula||, ||Dirihleova formula, Composition of function||, ||Kompozicija funkcija, Boltzmann's distribution||, ||Bolcmanova raspodela, fair competitiveness||, ||Konkurentnost sajmova, Service||, ||Servis, Price||, ||Cena, Distribution||, ||Distribucija,

Sažetak


Optimizacija konkurentnosti predstavlja jedan od osnovnih elemenata savremenog sajamskog marketinga, pri čemu značaj konkurentnosti dobija sve veću težinu. Cilj ovog rada je da se putem analogija marketinških procesa u ekonomiji sa nano-procesima u prirodi pronađe model za optimizaciju konkurentnosti. Korišćena je analogija sa Bolcmanovom statističkom raspodelom čestica po energijama, pri čemu su Bolcmanovi termini čestice i energije zamenjeni terminima „količina prodate usluge“ i „cena usluge“. Termin „usluga“ i „cena“ treba shvatiti u najopštijem smislu. Zbog analogije sa Bolcmanovom raspodelom, raspodele „usluga-cena“ su eksponencijalnog tipa sa različitim parametrima. Zbog različitosti parametara srednje vrednosti se moraju računati po rezultujućoj raspodeli koja se naziva kompozicija. Na primeru rezultirajuće raspodele za dve eksponencijalne gustine raspodele zaključeno je da srednje vrednosti računate po rezultirajućoj raspodeli rastu kada su parametri bliski jedan drugom. Ovaj zaključak svakako treba proveriti na slučajevima većeg broja raspodela.

Biografija autora

Nedeljko Prdić, JKP Tržnica Novi Sad
-

Reference

Cap F. F. (2003). Mathematical Methods in Physics and Engineering with Mathematica. USA: Chapman&Hall/CRC.

Chapman, E. A. (1995). Exhibit Marketing. USA, Maidenhead: McGraw-Hill.

Hewitt P. G. (2006). Conceptual Physics, San Francisco. New York, USA: Pearson- Addison Wesley.

Hill T. L. (1956). Statistical Mechanics (Principles and Selected Applications). New York-Toronto-London: McGraw-Hill Company Inc.

Pfeffer J. I., S. Nir. (2000). Modern Physics. London, Singapore: Imperial College Press.

Prdić, N. (2010). Sajmovi građevinarstva – Instrument marketing komuniciranja. (Unpublished master’s thesis), University of Novi Sad, Subotica, Serbia.

Prdić, N. (2012). Efekti nastupa preduzeća na sajmu, Anali ekonomskog fakulteta u Subotici. 48 (28), 133-143.

Prdić, N., Kuzman, B., Barjaktarović, M. (2014): Practical Research Results of a Successful Company’s Appearance at the Fai. Ekonomika poljoprivrede, 61(4), 903-914.

Smirnov V. I. (1958). Kurs vysšej matematiki. 2 (16th ed.), Moskva, Russia: Gosizdat.

Tošić B. (1978). Statistička fizika, Novi Sad, Serbia: Prirodno-matematički fakultet, Institut za fiziku.

Vračar, D. (1996). Strategije tržišnog komuniciranja. Serbia, Belgrade: Privredne vesti "Europublic" Belgrade.

Wilmshurts, J. (1991). The Fundamentals and Practice of Marketing. (2nd ed.), Heinemann: Butterworth.

Zarić, S. (1999). Čarobni svet sajmova, Serbia, Belgrade: Grmeč.

Zubarev D. N. (1971). Neravnovesnaja statističeskaja termodinamika, Russia, Moskva: Nauka

Retrieved from www.bauma.de (31.12.2011)

Retrieved from www.saie.bolognafierefiere.it (31.12.2011)

Objavljeno
2017/12/18
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak