Zeleno oglašavanje i njegov uticaj na ekološki prihvatljive potrošačke izbore - Pregled literature
Sažetak
Istraživanje u oblasti različitih ekoloških tema, među kojima je i tema zelenog oglašavanja, dobija sve veći značaj tokom poslednje tri decenije, iako bi tek trebalo da dostigne svoj puni potencijal. Kako koncept zelenog oglašavanja privlači sve veću pažnju naučnika, uporedo raste i znanje o ovoj temi. Zeleno oglašavanje, generalno, ima za cilj promociju proizvoda proizvedenih na ekološki prihvatljiv način ili promovisanje korporativne odgovornosti oglašavača prema životnoj sredini. Procena efektivnosti zelenog oglašavanja je neophodna kako bi se podstakle kognitivne i afektivne reakcije potrošača na ove oglasne poruke, kao i njihovo naknadno ekološko ponašanje. Ovaj rad sadrži pregled relevantne literature na temu efektivnosti zelenog oglašavanja. Rezultati analize literature pokazuju da zeleno oglašavanje predstavlja efikasno sredstvo komunikacije u pogledu uticaja na stavove i ponašanje potrošača, iako je ostvarena efektivnost često posredovana dejstvom određenih faktora, kao što su: svest potrošača o životnoj sredini, regulatorni fokus potrošača, skepticizam potrošača, tip oglasne poruke.