Percepcija održivog marketing menadžmenta izvoznih kompanija u Srbiji

  • Zoran I Čajka Singidunum Univerzitet Fakultet za ekonomiju, finansije i administracuju Beograd Bulevar Zorana Đinđića 44
Ključne reči: Market segmentation||, ||, Perception||, Marketing||, Management||, Export||,

Sažetak


Ovaj rad govori o percepcijama održivog marketing menadžmenta u strategijama izvoznih preduzeća u Srbiji. Ciljevi u ovom radu su višestruki. Oni naglašavaju važnost ekološkog marketing menadžmenta u izvoznim aktivnostima domaćih preduzeća koja realizuju svoje planove ekološkog menadžmenta. Cilj rada jeste takođe da se oceni učešće preduzeća u odgovarajućim segmentima ekološkog marketinga, kao i da se naglasi važnost uspešnog ekološkog marketing menadžmenta u savremenom poslovanju. Domaća ekološka preduzeća koja su izvozno orijentisana sagledavaju mogućnost povećanja obima prodaje. Dobijeni rezultati u ovom radu potvrđuju hipoteze da su domaća preduzeća svesna održivosti u svom poslovanju i da održivi marketing menadžment postaje važan faktor u poslovnim aktivnostima savremenih preduzeća.

Reference

Čajka, Z. (2013) „Ecological Marketing Management in the Strategies of Export Companies in Serbia“ [Ekološki marketing menadžment u strategijama izvoznih preduzeća u Srbiji]. Unpublished doctoral dissertation (Singidunum University – Faculty of Economics, Finance and Administration - FEFA), pp.1 – 339.

Čajka, Z. (2005) »Environmental Marketing in the New Millennium«, Ecologica, 12 (2005), special edition, No 10, pp. 21-26, Belgrade.

D'Souza, Clare, Tanghia, Mehdi, Lamb, Peter & Peretiatkos, Roman (2006). Green Products and Corporate Strategy: An Empirical Investigation. Emerald Society and Business Review, 1(2), pp.144-57.

Ginsburg, Jill Meredith & Bloom, Paul (2004) Choosing the Right Green Marketing Strategy. MIT Sloan Management Review, 46(1), pp.77-84.

Grant, J. (2007) “Green Marketing Manifesto”. John Wiley and Sons, England

Menon, A. & Menon, A. (1997) Environmental Marketing Strategy: The Emergence of Corporate Environmentalism as a Market Strategy. Journal of Marketing, 61(2), pp.51-67.

Olson, E. (2008) »Better Green Business: Handbook for Environmentally Responsible and Profitable Business Practices«, Wharton School Publishing, Upper Saddle River, New Jersey, USA.

Orsato, R. (2006) »Competitive Environmental Strategies: When does it pay to be green?« California Management Review, 48(2)

Phyper, J.D. & MacLean, P. (2009) Good to Green, Wiley, Mississauga, Ontario

Prakash, Aseem (2002) Green Marketing, Public Policy and Managerial Strategies. Business Strategy and the Environment, 11(5), pp.285-297.

Shi, J. Stephen & Kane, Jane (1996). Green Issues. Business Horizons, 39(1), pp.65-70.

Objavljeno
2013/07/11
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak