Strateški menadžment digitalne komunikacije u javnoj diplomatiji: Pregled literature
Sažetak
Javna diplomatija dobija sve značajniju ulogu u nacionalnim diplomatskim odnosima, što je podstaknuto većim korišćenjem novih tehnologija i digitalnih medija i širenjem onlajn komunikacije diplomatskih institucija sa međunarodnom javnošću. U savremenom okruženju, karakter javne diplomatije se promenio i suština javne diplomatije se transformisala iz jednosmerne i državno-centrične perspektive komunikacije u interaktivnu perspektivu izgradnje i negovanja odnosa sa javnošću. Da bi se omogućilo postizanje spoljnopolitičkih ciljeva, u javnoj diplomatiji se zahteva strateški pristup komunikaciji, posebno kada su u pitanju digitalni kanali kao što su društveni mediji. Važne teme vezane za javnu diplomatiju treba razmatrati kao strateška pitanja u digitalnoj komunikaciji, koja mogu predstavljati ili probleme ili prilike za diplomatske institucije i pojedince, te im stoga treba pristupiti iz perspektive upravljanja strateškim pitanjima. Cilj ovog rada je unapređenje razumevanja digitalne komunikacije javne diplomatije iz perspektive upravljanja strateškim pitanjima pružanjem sveobuhvatnog pregleda literature na ovu temu, kao i pružanje osnove za dalja empirijska istraživanja.