Kvalitet poslovnih komunikacija u zavisnosti od stila afektivnog vezivanja, socijalno-emocionalnih kompetencija i osobina ličnosti

  • Gordana Nikić Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum
  • Milena Mitrović Alfa University, Belgrade, PhD candidate in Economy
  • Vesna Travica Belgrade University, Faculty of Philosophy, PhD candidate in Psychology
Ključne reči: Business communications||, ||Poslovne komunikacije, Humor style||, ||Stil humora, Life satisfaction||, ||Životno zadovoljstvo, Personality traits||, ||Osobine ličnosti, Emotional intelligence||, ||Emocionalna inteligencija, Attachment style||, ||Stil afektivne vezanosti,

Sažetak


Glavni cilj ovog rada je utvrđivanje povezanosti između stilova afektivne vezanosti, emocionalne inteligencije, zadovoljstva životom, osobina ličnosti i stilova humora, kod radno aktivnog stanovništva, kao i razmatranje implikacija ovih povezanosti na kvalitet poslovnih komunikacija. Istraživanje obuhvata 240 ispitanika iz Srbije.Struktura uzorka je prigodnog tipa, heterogena, čine ga zaposleni oba pola i različitog uzrasta. Korišćeni su instrumenti: Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, Moharić & Munjas, 2006), Upitnik za procenu osobina ličnosti (Zuckerman, 2002), Iskustva u bliskim vezama - verzija za procenjivanje porodične afektivne vezanosti (Kamenov & Jelić, 2003), Upitnik stilova humora (Martin, Puhlik-Doris, Larsen, Gray & Weir, 2003) i upitnik Zadovoljstvo životom (Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985). Dobijeni rezultati ukazuju na postojanje značajne pozitivne povezanosti između sigurnog stila afektivne vezanosti, afilijativnog i samopodržavajućeg stila humora, aktiviteta, socijabilnosti, kao i zadovoljstva životom. Dobijene su značajne negativne korelacije između preokupiranog stila afektivne vezanosti, samopodržavajućeg i agresivnog stila humora, aktiviteta, socijabilnosti, kao i ukupnog zadovoljstva životom, a pozitivne korelacije sa samopodređujućim stilom humora
Objavljeno
2014/12/24
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak