Uticaj percipiranog nivoa kvaliteta obrazovanja u poslovnim školama na konkurentnost
Sažetak
Nacionalna konkurentnost postaje sve značajnija u globalnom i međuzavisnom svetu. Ovaj rad ima za cilj da sažeto prikaže osnovne ideje vezane za nacionalnu konkurentnost, njene izvore i indikatore, praćeno istraživanjem studentske percepcije o prirodi konkurentske prednosti njihove zemlje, kao i analizom lične konkurentnosti u globalnom okruženju. Primarni podaci su prikupljeni na četiri univerziteta u Austriji, Hrvatskoj, Srbiji i SAD. Posebna pažnja je posvećena optimizmu/pesimizmu kao ekstrapolaciji ličnog osećaja poverenja u budućnost. Osnovni doprinos rada leži u razumevanju mesta i uloge poslovnih škola u izgradnji konkurentske prednosti, dok menadžmentu poslovnih škola rezultati istraživanja nude potencijalne pravce za unapređenje kvaliteta obrazovanja koji mogu rezultirati višim stepenom samopouzdanja studenata, sa pozitivnim efektom na lojalnost studenata visokoškolskoj instituciji i imidžu ustanove. Nadalje, važno je razumeti da povećanje nivoa kvaliteta obrazovanja u poslovnim školama neće samo po sebi doprineti povećanju stepena optimizma i vere u budućnost, odnosno neće biti dovoljno za očuvanje intelektualnog kapitala jedne nacije.