UTICAJ STAVOVA I MOTIVA TURISTA NA FORMIRANJE IDENTITETA VOJVODINE KAO TURISTIČKE DESTINACIJE

  • Ana J. Pandžić Univerzitet u Novom Sadu Prirodno-matematički fakultet Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo

Sažetak


Kako bi ustanovili objektivnu stranu atraktivnih atributa Vojvodine kao turističke dsetinacije, bilo je neophodno prikupiti mišljenja posetilaca koji su iz različitih motiva posetili Vojvodinu. U tom cilju, sporvedeno je anketno istraživanje koje je obuhvatilo posetioce na destinaciji tokom 2008. i 2016. godine. Istraživanja su sprovedena u smeštajnim kapacitetima koji su teritorijalno obuhvatili destinaciju. Uporednom analizom rezultata istraživanja oba uzorka, dobijena je struktura odgovora koja čini validnu bazu podataka i osnovu za izradu novih ili reviziju postojećih strateških dokumenata, u pravcu definisanog razvoja turizma u Vojvodini.

U radu je, pored brojnih podataka i zaključaka, istaknuto koji su najčešći motivi dolaska turista, kao i prvih pet, najzastupljenijih, selektivnih oblika turističkih kretanja u Vojvodini, sociološki profil savremenog turiste u Vojvodine, emitivna turistička tržišta prema kojima je Vojvodina kao turistička destinacija najotvorenija i najdostupnija, ali i starosna strkutura posetilaca, koja posledično utiče na dužinu boravka u destinaciji.

 

Reference

Autor, A. Konkurentnost Vojvodine kao turističke destinacije vrednovane kroz selektivne oblike turizma u formi tematskih turističkih ruta, Doktorska disertacija (u fazi odbrane), Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad, 2016, str. 198, 200–203.

Babić, P. i dr., Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje, Časopis za poslovnu ekonomiju, preduzetništvo i finansije „Poslovna ekonomija”, Univerzitet Educons, Novi Sad, Godina IX – br. 2, 2014, str. 365–384.

Bakić, O., Stanje i mogući razvoj turizma na području SRP Deliblatska peščara, projekat NATREG WP.3. finansiran iz Evropskog fonda za regionalni razvoj Evropske unije, Univerzitet Edukons, Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica, 2010, str. 14–22.

Bešlić, V., Kreiranje brenda Vojvodine kao turističke destinacije, magistarski rad, Beograd, 2009.

Blagojević, S. i dr., Istraživanja u turizmu, Zbornik radova Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, PMF, Novi Sad, br. 39, 2010, str. 155–156.

Dwyer, L., Integrated destination competitiveness model: Testing its validity and data accessibility, Tourism Analysis, USA, Vol. 19, 2014, pg. 1–17.

Generalna direkcija Evropske komisije, http://ec.europa.eu. Preuzeto maja 2016.

Janićijević, N. Istraživanje putem anketiranja, Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet, Beograd, 2010.

Kosar, Lj. Prilagođavanje hotelijerstva savremenim oblicima turizma, Časopis „Turizam” PMF, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad, br. 11, 2007, str. 10–14.

Kumar, J. and Shah, D., Building and Sustaining Profitable Customer Loyalty for the 21st Century, Journal od Retailing, UK, Pergamon, Vol. 80, 2004, pg. 317–330.

Marketing strategija turizma Vojvodine, Istraživački razvojni projekat, Republika Srbija, AP Vojvodina, Sekretarijat za privredu, Novi Sad, 2010.

Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, http://mtt.gov.rs/. Preuzeto marta 2016. godine.

Moutinho, L., Strategic Management in Tourism, CABI Publishing, Wallingford, 2000.

Program privrednog razvoja AP Vojvodine, novelirana EX POST analiza Vojvodine, Izvršno veće APV, Novi Sad, 2006.

Rakić, S. i dr., Uticaj svetske ekonomske krize na globalni turistički promet sa posebnim osvrtom na Republiku Srbiju, Časopis za poslovnu ekonomiju, preduzetništvo i finansije „Poslovna ekonomija”, Univerzitet Educons, Novi Sad, Godina VIII – br. 1, 2014, str. 281–306.

Romelić, J. i dr., Uporedna analiza stavova rezidencijalnog stanovništva i turista o stanju ponude i potražnje u turizmu opštine Sremski Karlovci, Zbornik radova Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, PMF, Novi Sad, br. 41, 2012, str. 210–220.

Statistical office of the European Union, European Statistic Code of Practice, http://ec.europa.eu/eurostat/quality. Preuzeto januar–maj 2016.

Strategija razvoja turizma Republike Srbije, „Službeni glasnik RS”, Beograd, br. 91, 2006.

Strategija razvoja turizma Republike Srbije, Prvi fazni izveštaj, Horwat Consulting Zagreb i Ekonomski fakultet Beograd, 2005.

Strategija regionalnog razvoja Republike Srbije za period od 2007. do 2012. godine, „Službeni glasnik RS”, Beograd, br. 55/05 i 71/05, 2007.

Svetska turistička organizacija – World Tourism Organization (UNWTO), http://www2.unwto.org/en . Preuzeto janur–maj 2016.

Sirakaya-Turk, E., Uysal, M., Hammitt, E. W. and Vaske, J. J., Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism, Cabi, Wallingford, UK, 2011.

Tomka, D., Osnove turizma, Građa za pripremu ispita, Fakultet za sport i turizam TIMS, Novi Sad, 2006.

Turistička organizacija Srbije, www.srbija.travel. Preuzeto februara 2016.

Turistička organizacija Vojvodine, www.vojvodinaonline.com. Preuzeto februara 2016.

Zavod za statistiku Republike Srbije, http://webrzs.stat.gov.rs. Preuzeto marta 2016.

Objavljeno
2017/10/25
Broj časopisa
Rubrika
Stručni članak