ЕФЕКТИ ЗАДОВОЉСТВА ПОСЛОМ НА ОРГАНИЗАЦИОНУ ПРИВРЖЕНОСТ ЗАПОСЛЕНИХ У ХОТЕЛИЈЕРСТВУ

  • Ivana Blešić Univerzitet u Novom Sadu Prirodno-matematički fakultet Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo
  • Tatjana Pivac Univerzitet u Novom Sadu Prirodno-matematički fakultet Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo
  • Tamara Divjak Hayat Regency hotel

Sažetak


Задовољство запослених представља главни фактор постизања високих радних перформанси и ефикасности пружања услуга што директно утиче на повећање продуктивности организације. За потребе овог рада, уз теоријско приближавање, извршено је истраживање ефеката задовољства послом на организациону приврженост запослених у одабраним хотелима у Србији. Истраживање је показало у којој мери су запослени у хотелима у Србији задовољни својим послом и колико су привржени организацији у којој раде. Значајно је истаћи да су испитаници дали више оцене интринзичним аспектима задовољства послом него екстринзичним. Резултати истраживања су потврдили постојање статистички значајне позитивне корелације између детерминанти задовољства послом, са једне стране, и типова организационе привржености, са друге стране. За истраживање су коришћени стандардизовани анкетни упитници прилагођени истраживању у хотелијерству.

Reference

Arokiasamy, A. R., A study on employee satisfaction perspectives in the hotel industry in Malaysia. International Journal of Management and Strategy, Vol. 4 (6), 2013.

Aksu, A., Aktas¸, A., Job satisfaction of managers in tourism: cases in the Antalya region of Turkey, Managerial Auditing Journal, Vol. 20 (5), pp. 479–88, 2005.

Ay, M., Avsaroglu, S., Research on accountants’ professional burnout, job and life satisfaction: 2-Burnout and job satisfaction, African Journal of Business Management, Vol. 4(8), pp. 1576–1585, 2010.

Guest, D., Trade Uions and Industrial Relations, In J.Storey (Ed.), Human resource management, A critical text, Routledge, London, 1995.

Gunlu, E., Aksarayli, M., Perçin, N. S., Job satisfaction and organizational commitment of hotel managers in Turkey, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 22 (5), pp. 693–717, 2009.

Dee JR, Henkin AB, Singleton CA, Organizational commitment of teachers in urban schools Examining the effects of team structures, Urban Education, 41(6), pp. 603–627, 2006.

Ineson, E. M., Benke, E., Laszlo, J., Employee loyality in Hungarian hotels, International journal of Hospitality Management, 32, pp. 31–39, 2013. Dostupno na http://www.elsevier.com/locate/ijhosman

Kutleša, V., Povezanost nekih stavova prema radu s radnim učinkom i namjerom napuštanja organizacije kod znanstvenih djelatnika, Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, 2005.

Lambert E. G., Pasupuleti S., Cluse-Tolar T., Jennings M., Baker D., The impact of work-family conflict on social work and human service worker job satisfaction and organizational commitment: An exploratory study, Admin. Social Work, 30(3), pp. 55–74, 2006.

Mathews, B. P., Shepherd, J. L., Dimensionality of Cook and Wall’s (1980) British Organizational Commitment Scale Revisited, Journal of Occupational and Organizational Psychology,75, pp. 369–375, 2002.

Meyer., J. P., Allen, N. J., The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization, Journal of Occupational Psychology, Vol 63, pp 1–18, 1990.

Mowday R., Steers, R., Porter, L., The Measurement of Organizational Commitment, Journal of Vocational Behavior, 14, pp. 224–247, 1979.

Nikolić, M., Implikacije predmeta i vrsta organizacione posvećenosti u Srbiji, Tekstilna industrija, 60 (4), Beograd, str. 20–25, 2012. Preuzeto sa: http://www.milosnikolic.op.rs/o-naucnom-radu-autora.html

Ogbonnikan, E. O., Job satisfaction and efficiency among hotel workers – case study of Giant Star Hotel lagos, Nigeria, Central Ostrobothnia University of Applied Sciences, Nigeria, 2012.

Özer, G., Günlük, M., The effects of discrimination perception and job satisfaction on Turkish public accountants’ turnover intention, African Journal of Business Management, Vol. 4(8), pp. 1500–1509, 2010.

Perić, G., Gašić, M., Ivanović, V., Stojilјković, M., Zadovolјstvo zaposlenih u banjskim turističkim destinacijama Srbije, Časopis BizInfo, 6 (2), str. 1–15, 2015.

Porter, L. W. , Lawler , E. E., Managerial attitudes and performance, Irwin-Dorsey, New York, 1968.

Shultz, R., Organizational commitment, 2000. Preuzeto sa: http://www.scribd.com/doc/39131302/Organizational-commitment

Tepeci, M., Bartlett, A. L. B., The hospitality industry culture profile: a measure of individual values, organizational culture, and person-organization fit as predictors of job satisfaction and behavioral intentions, Hospitality Management, Vol. 21, pp. 151–70, 2002.

Tsai, M. C., Cheng, C. C., Chang Y. Y., Drivers of hospitality industry employees’ job satisfaction, organiyational commitment and job performance, African Journal of Business Management, Vol. 4(18), pp. 4118–4134, 2010.

Frye, W. D., An Examination of Job Satisfaction of Hotel Front Office Managers according to Extrinsic, Intrinsic and General Motivational Factors, International Journal of Business and Social Science, Vol. 3 (18), Special Issue on Arts, Commerce and Social Science, Centre for Promoting Ideas, USA, 2012. Dostupno na: http://www.ijbssnet.com

Hoynala, V. M., Receptionists’ job satisfaction in hotels of Rovaniemi – Effects of unhappy and problematic customers, Jyvaskyla University of applied science, school of tourism and services management, Jyvaskyla, 2009.

Cohen, J., Statistical power analysis for the behavioral sicences, Second Edition. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, Hillside, New York, 1988.

Cullen, N.C., Team Power, managing human resources in the hospitality industry, Prentice Hall Inc. New Jersey, 2001.

http://vpr.psych.umn.edu/instruments/msq-minnesota-satisfaction-questionnaire

Objavljeno
2018/03/05
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak