ULOGA INFORMACIONO KOMUNIKACIONIH TEHNOLOGIJA U UNAPREĐENJU PROCESA UPRAVLJANJA MARKETINGOM U HOTELSKIM PREDUZEĆIMA

  • Cariša Bešić Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet tehničkih nauka, Čačak
  • Srđan Bogetić Beogradska poslovna škola - Visoka škola strukovnih studija, Beograd
  • Dragan Ćoćkalo Univerzitet u Novom Sadu, Tehnički fakultet "Mihajlo Pupin", Zrenjanin

Sažetak


Jedna od najbrže rastućih industrija u poslednjih dvadeset godina spada sektor informaciono komunikacionih tehnologija (IKT) koji je uspeo da postane važan segment svih ostalih industrija. Hotelska industrija je od uvek pratila nove trendove i jedan od njih je sve intenzivnija primena IKT u svom poslovanju. Ovaj pregledni rad se bavi analizom pokazatelja uticaja digitalnih medija na unapređenje marketinga u hotelskim preduzećima. U radu se posebno analiziraju aspekti primene društvenih mreža u poslovanju hotelskih preduzeća, a akcenat se stavlja na poslovanje srpskih hotelskih preduzeća. Domaći hoteli se još uvek u nedovoljnoj meri prilagođavaju trendu primene društvenih mreža u poslovnoj praksi.

Biografije autora

Cariša Bešić, Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet tehničkih nauka, Čačak
Vanredni profesor
Srđan Bogetić, Beogradska poslovna škola - Visoka škola strukovnih studija, Beograd
Profesor strukovnih studija
Dragan Ćoćkalo, Univerzitet u Novom Sadu, Tehnički fakultet "Mihajlo Pupin", Zrenjanin

Vanredni profesor

Reference

Aggarwal, B., Regmi, K. Sr., Supple, M., Carlisle, T., Villaruz, T., Top Digital Marketing Trends for the Hospitality Industry, http://blog.milestoneinternet.com/roi-tracking/2015-top-digital-marketing-trends-infographic-recap/, 2015.

Bešić, C., Ćoćkalo, D., Đorđević, D., Analiza značaja poslovne izvrsnosti i upravljanja kvalitetom na konkurentnost preduzeća, Anali Ekonomskog fakulteta u Subotici, Vol. 50, No. 32, 2014, str. 219-231.

Bogetić, S., Lekić, S., Antić, Z., Uloga IT u funkciji zadovoljenja korisnika u turizmu, u V. Majstorović (Ed.), Zbornik radova Konferencije JUSK ICQ 2017, JUSK, Beograd, 2017, str. 129-134.

Bouchard, A., Fontaine, T., de Roys, S., Parent, A., Buvat, J., Srivastava, A., Role of Digital in Media Mix: Understanding Digital Marketing and Getting it Right, Capgemini, https://www.capgemini.com/wp-content/uploads/2017/07/digital_marketing25-06.pdf, 2013.

Bubanja, I., Uloga digitalnih medija u kreiranju proizvoda visokog kvaliteta, International Journal „Advanced Quality“, Vol. 44, No. 2, 2016, str. 23-28.

Chaffey, D. Marketing Trends for 2016 – Will we be in a post-digital era? Digital Marketing Toolkits, http://www.smartinsights.com/managing-digital-marketing/marketing-innovation/marketing-trends-2016/?new=1, 2016.

Čačić, K., Mašić, S., Uticaj portala TripAdvisor na poslovanje hotela u Srbiji, Marketing, Vol. 44, No. 3, 2013, str. 211-220.

Grgar, D., Radnović, B., Digitalni marketing u funkciji razvoja preduzetništva, Poslovna ekonomija, Vol. 6, No. 1, 2012, str. 63-78.

Đorđević, D., Bogetić, S., Robna marka i konkurentnost domaćih preduzeća, Marketing, Vol. 37, No. 4, 2006, str. 179-185.

Đorđević, P. D., Uporedna analiza Facebook fan stranica beogradskih hotela. Kako prodati marketing, http://www.kakoprodatimarketing.com/assets/source/Uporedna analiza Facebook fan stranica beogradskih hotela - Petar D.pdf, 2014a.

Đorđević, P. D., Gde greše beogradski hoteli? Kako prodati marketing, http://www.kakoprodatimarketing.com/post_srp/gde_grese_beogradski_hoteli, 2014b.

eMarketer, Worldwide Ad Spend Grows Steadily, Bucking Economic Slowdowns, https://www.emarketer.com/Article/Worldwide-Ad-Spend-Grows-Steadily-Bucking-Economic-Slowdowns/1009571, 2012.

IABEurope, Mediascope Europe 2012: Results for Serbia with European Highlights, http://iab.rs/wp-content/uploads/2014/04/Mediascope-Europe-2012_Serbia_SUMMARY.pdf, 2013.

ITB World Travel Trends Report 2015/2016, Messe Berlin, https://www.itb-berlin.de/media/itbk/itbk_dl_all/itbk_dl_all_itbkongress/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365_itblibrary/itbk_dl_all_itbkongress_itbkongress365_itblibrary_studien/ITB_World_Travel_Trends_Report_2015_2016.pdf, 2015.

ITU, Key 2005-2016 ICT data for the world, by geographic regions and by level of development, http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx, 2016.

Kovačević, M., Pavlović, K., Šutić, V., Upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u Republici Srbiji, Republički zavod za statistiku Srbije, Beograd, 2016

Lim, W., The Effects of social media networks in the hospitality industry, UNLV, https://digitalscholarship.unlv.edu/thesesdissertations/693/, 2010.

Mustafa Öz, Social media utilization of tourists for travel-related purposes, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 27, No. 5, 2015, pp. 1003 – 1023.

Radivojević V., Krstić M., Mediji direktnog marketinga u funkciji unapređenja poslovne konkurentnosti, Poslovna ekonomija, Vol. 6, No. 1, 2012, str. 173-198.

Rađenović, M., Razvoj IT kao podrška donošenju poslovnih odluka u hotelskim kompanijama, u D. Barjaktarović (Ed.), Zbornik radova IX Međunarodni naučno-stručni simpozijum, Uticaj globalnih turističkih tokova na kvalitet hotelskog poslovanja, Poslovno udruženje hotelsko ugostiteljske privrede Srbije – HORES, Srbija, 2013, str. 400-406.

RZS, Turistički promet u Republici Srbiji - novembar 2016, http://webrzs.stat.gov.rs/WebSite/repository/documents/00/02/37/35/ut10122016.pdf, 2016.

Szopiński, T., Waldemar Staniewski, M., Socio-economic factors determining the way e-tourism is used in European Union member states, Internet Research, Vol. 26, Iss 1, 2016, str. 2 – 21.

TOS, Stavovi i navike domaćih turista u Srbiji 2015, http://www.serbia.travel/ravel/aktuelno/istrazivanje-2016.a-293.2141.html, 2016.

Vučić, N., Budućnost hotelskog marketinga, Turistički svet, No. 71, april/maj 2015, str. 7120-7122.

Objavljeno
2018/10/10
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak