MARKETING ANALIZA PRIVREDNOG POTENCIJALA TURISTIČKIH USLUGA LUKOVSKE BANJE

  • Branislav Radnovic Univerzitet Educons, Fakultet poslovne ekonomije, Novi Sad - Sremska Kamenica
  • Dragana Dragić Železnice Srbije a.d. Beograd
  • Lidija Miletić Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije - ITS, Beograd
  • Diona Đurđević Fakultet poslovne ekonomije, Univerzitet Educons, Novi Sad - Sremska Kamenica

Sažetak


Lukovska banja je jedna od značajnijih banja u Srbiji, kada je u pitanju potencijal kojim raspolaže. Na žalost, kao i u brojnim drugim slučajevima turističkih destinacija iz Srbije, pre svega banja, ovaj potencijal nije dovoljno iskorišćen. U radu je predstavljena situaciona analiza, kao i marketing analiza Lukovske banje. Na osnovu situacione analize, kroz sagledavanje trenutne pozicije ove turističke destinacije, konkurencije, pretnji i šansi iz okruženja, urađen je pregled potencijalne marketing strategije, kao i moguće smernice budućeg razvoja. U tom cilju izvršeno je i primarno istraživanje u kom su učestovala 124 ispitanika u periodu od 01.07.- 31.07.2017. godine u okviru kojeg je sprovedena analiza stavova turista o kvalitetu pruženih turističkih usluga i analiza zadovoljstva ponudom turističke destinacije Lukovska banja.

Reference

Bešlagić, M. & Bešlagić, A. (2016), Teorijski i praktični aspekti ocenjivanja tržišnog potencijala u Bosni i Hercegovini, Marketing, vol. 47, no. 1, str. 5–20.

Đurićin, D., Janošević, S., Kaličanin, Đ. (2016), Menadžment i strategija, Ekonomski fakultet u Beogradu, Beograd.

Đurović, D. D. & Bulatović, M. V. (2016), Organizaciona struktura i grupa odabranih kriterijuma u modelu ocjenjivanja uspješnosti građevinskih preduzeća, Tehnika, vol. 71, no. 1, pp. 137–144.

Ilić, M., Radnović, B. (2008), Osnove upravljanja marketing aktivnostima Zemuna kao turističke destinacije – situaciona analiza, Poslovna ekonomija, godina III, broj 2, str. 543–588.

Kotler, P. (2004), Upravljanje marketingom – analiza, planrianje, primena i kontrola, MATE, Zagreb.

Mueller, H. & Kaufmann, E. (2000), Wellness Tourism: Market Analysis of a special health tourism segment and implications for the hotel industry, Journal of Vacation Marketing; dostupno na http://www.coliman.org/app/download/756064406/HEALTH%2BTOURISM%2BSEGMENT.pdf (datum pristupa 17. 12. 2016).

Popesku, J., Jovanov, Z. (2010), Pozicioniranje kao sredstvo za postizanje održive konkurentske prednosti turističkih destinacija, Šesti naučni skup sa međunarodnim učešćem, Sinergija.

Prljević, M. (2009), Strategija pozicioniranja kao ključ uspeha, SKC, Beograd.

Radnović, B. (2013), Marketing usluga, Fakultet poslovne ekonomije, Novi Sad – Sremska Kamenica.

Radnović, B. (2014), Marketing istraživanje, Fakultet poslovne ekonomije, Novi Sad – Sremska Kamenica.

Reich, A. Z. (1999), Positioning of Tourist Destinations, Champagn: Sagamore Publishing, pp.78–79.

Cvetanović, D. S., & Stamatović, L. M. (2011). Karakteristike novih usluga u turizmu. Ekonomika, 57(3), 202–216.

Čavlin, M. S. (2015), Strateška analiza perfomansi preduzeća iz oblasti trgovine farmaceutskim proizvodima u Republici Srbiji primenom integrisanog sistema pokazatelja, Megatrend revija, vol. 12, no. 1, pp. 237–256.

Podovac, M., Jovanović-Tončev, M., & Milićević, S. (2016), Istraživanje stavova ispitanika o potencijalima Vrnjačke Banje za njen razvoj kao destinacije kulturnog turizma, Poslovna ekonomija, 10(2), 265–283.

Gradinac, O., & Jegdić, V. (2016), Međudestinacijska saradnja kao faktor jačanja konkurentnosti turističke destinacije. Poslovna ekonomija, 10(2), 284–300.

European Spas Association http://www.espa-ehv.eu/ (datum pristupa 18. 09. 2016).

www.trivago.rs (datum pristupa 16. 12. 2016).

Б92: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=04&dd=23&nav_id=839807 (датум приступа 12. 09. 2016).

Vrnjačka banja http://www.vrnjackabanja.co.rs/srpski/ (datum pristupa 10. 12. 2016).

Onlajn sistem za rezervaciju Tripadvisor: https://www.tripadvisor.rs/Hotel_Review-g2312131-d2290891-Reviews-Hotel_Kopaonik_Lukovska_Banja-Lukovo_Central_Serbia.html (datum pristupa 16. 12. 2016).

Prolom banja http://www.prolombanja.com/ (datum pristupa 12. 12. 2016).

Objavljeno
2018/10/10
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak