FRANŠIZING – NAČIN ZAPOŠLJAVANJA I STRATEGIJA RASTA I U DOBA KRIZE

  • Sonja M Vujović Univerzitet u Prištini - Kosovska Mitrovica, Ekonomski fakultet, Menadžment, marketing, preduzetništvo
  • Tanja M Vujović Univerzitet u Prištini – Kosovska Mitrovica, Ekonomski fakultet
  • Miloš Lj Pavlović Beogradska poslovna škola –Visoka škola strukovnih studija

Sažetak


Suština i filozofija franšizinga ogledaju se u ustupanju prava korišćenja prepoznatljivog i afirmisanog modela poslovanja i brenda kroz kloniranje vizuelnog identiteta davaoca franšizinga koji primaocu obezbeđuje inicijalnu i kontinualnu obuku za vođenje poslovanja, a zauzvrat dobija novčanu nadoknadu i obavezu poštovanja ugovorenih standarda. Iako je poslovanje u franšiznom sistemu u razvijenim privredama sveta već decenijama prepoznato kao mogućnost za podsticanje preduzetničke inicijative i zapošljavanja, s jedne, i kao strategija rasta renomiranih kompanija sa druge strane svest o prednostima i kapacitetu franšizinga u Srbiji nije dovoljno razvijena. Zbog činjenice da je franšizing sektor u periodu finansijskih potresa pretrpeo najmanje ekonomske štete, promovisanje i naglašavanje ključne uloge franšiznog poslovanja u cilju bržeg oporavka privrede, razvoja preduzetništva i jačanja konkurentnosti postaje važan zadatak stručne javnosti i državnih institucija na svim nivoima.

Objavljeno
2018/03/05
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni članak