ZNAČAJ KOMPATIBILNOSTI SISTEMA UPRAVLJANJA ZNANJEM SA SAVREMENIM MODELIMA ELEKTRONSKOG UČENJA U ORGANIZACIJAMA KOJE UČE
Sažetak
Za stvaranje sistema upravljanja znanjem neophodno je postojanje baze znanja u organizacijama koje uče i ona predstavlja jezgro sistema upravljanja znanjem. Neophodnost postojanja sistema upravljanja znanjem u organizaciji koja uči u ovom istraživanju se posebno naglašava kako bi se ispravno shvatila suština istraživanja, jer postoje i organizacije koje uče i ne poseduju sistem upravljanja znanjem i o njima u ovom radu nije reč. Cilj rada je da ukaže na značaj kompatibilnih veza između sistema upravljanja znanjem i elektronskog učenja kao na jednu od razvojnih perspektiva organizacije koja uči. Predmet rada podrazumeva teorijski okvir usmeren na prepoznavanje funkcionalnih karakteristika i zajedničkih tačaka dve ključne strukture rada – sistema upravljanja znanjem i elektronskog učenja. Sve ovo se teorijski analizira u organizaciji koja uči i koja koristi sistem upravljanja znanjem iz razloga što takva organizacija ima sve neophodne elemente i kapacitete za ovakvu analizu. Rezultati analize pokazuju da je kompatibilnost sistema upravljanja znanjem i elektronskog učenja od bitnog značaja u organizacijama koje uče kao i to da se komparativnom analizom istraživanih struktura otvaraju nove razvojne perspektive pre svega kroz stvaranje novih integrativnih modela.
Reference
Aldrich, C. (2004). Simulations and the Future of Learning. San Francisco: Pfeiffer.
Awad, E. M., Ghaziri, H. M. (2004). Knowledge management. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson/Prentice Hall. str. 62–65.
Blanchard, K., (еt аl.) (2010). Rukovođenje na višoj razini. Blanchard o rukovođenju i stvaranju visokoučinkovitih organizacija. Zagreb: Мate. str. 176.
Certo, S. C., Certo S. T. (2008). Moderni menadžment. Zagreb: Мate. str. 42.
Drucker, P. F. (1993). Post-Capitalist Society. New York: Harper Business. str. 25–26.
Drucker, P. F. (2005). Najvažnije o menadžmentu. Zagreb: M.E.P. Consult. str. 69–70.
Glušac, D. (2012). Elektronsko učenje, Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin” Zrenjanin, Univerzitet u Novom Sadu, preuzeto 20. aprila, 2018, sa http://www.tfzr.uns.ac.rs/Content/files/0/Knjiga%20Elektronsko%20ucenje.pdf str. 5.
Lam, A. (1998). Tacit Knowledge, Organizational Learning and Innovation: A social Perspective. University of Kent.
Macintosh, A. (1995). Position Paper on Knowledge Management, Artifical Intelligence Applications Institute. University of Edinburg. str. 139.
Mandić, D. (2003). Didaktičko-informatičke inovacije u obrazovanju. Beograd: Mediagraf.
Mašić, B., Lončarević, R. (2004). Menadžment – škole i novi pristupi. II prošireno izdanje, Banja Luka: Ekonomski fakultet, str. 228.
Mattison, R. (1999). Web Warehousing and Knowledge Management. McGraw-Hill.
Nonaka, I. (1998). The Knowledge – Creating Company. Harvard Business Review on Knowledge Management. Harvard Business School Press. str. 22.
Nonaka, I., Takeuchi, H. (1995). Spirala znanja preuzeta i prilagođena 6. juna, 2018, sa http://www.scielo.br/img/revistas/bbr/v14n2//1808-2386-bbr-14-02-0182-gf01.jpg
Nonaka, I., Takeuchi, H. (1995). The Knowledge – Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, New York: Oxford University Press, str. 61–64.
OECD (2008). Tertiary Education for the knowledge Society Pointers for Policy Development. Preuzeto 05. maja, 2014, sa http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/47698479.pdf
Polany, M. (1958). Personal Knowledge: Towards a post-critical philosophy. Chicago: University of Chicago Press.
Polanyi, M. (1966). The tacit dimension. London: Routledge & Kegan Paul.
Senet, R. (2007). Kultura novog kapitalizma. Beograd: Arhipelag. str. 29.
Senge, P. (1990). The Fifth Discipline. The art and practice of the learning organization. London: Random House.
Shockley, W. (2000). Planing to Knowledge Management. USA: Quality Progress. str. 57.
Svetski ekonomski forum (2018) preuzeto 25. juna, 2018, sa https://www.weforum.org/agenda/2018/01/the-world-is-changing-here-s-how-companies-must-adapt/
Urlich, D. (2005). The HR Value Proposition. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press. str. 177.
Vilotijević, M. (2003). Od tradicionalne ka informatičkoj didaktici. Beograd: Obrazovna tehnologija, 1–2., str. 15–19.
Watkins, K., Marsick, V. (1992). Building the learning organization: a new role for human resource developers. Studies in Continuing Education 14(2) str. 115–129.