THE UTICAJ VIRUSA SARS- CoV-2 NA PREFERENCIJE POROŠAČA

  • Tijana Vučanović NS
Ključne reči: SARS-CoV-2, krizna situacija, preferencije potrošača, inovacija

Sažetak


SAŽETAK: Virus SARS-CoV-2 se pojavio u kineskom gradu Vuhanu i promenio preferencije potrošača. Globalizacija i lak način za širenje informacija  imaju uticaj na kreiranje različitih mišljenja o preferencijama. Ove preferencije su rangirane na drugačiji način kao rezultat nepoznate budućnosti kretanja krizne situacije. Specifične promene u poslovnom okruženju izazvale su intenzivnije korišćenje kriznog menadžmenta i drugačiji pristup u procesu rešavanja problema u kompanijama a koje su nastale usled pojave virusa.  Glavna svrha ovog rada je da objasni kako potrošači menjaju mišljenje o važnosti različitih dobara i kako kompanije  mogu da iskoriste ove promene za sopstvene ciljeve. Krajnji cilj ove analize je da se doprinese razumevanju kako bi kompanije mogle da menjaju svoje poslovne prakse, kreiraju inovaitvne proizvode i osvare bolju komunikaciju sa kupcima i drugim poslovnim partnerima.

Reference

Akerlof, Dž., Šiler, R., (2010) Životni duh, Sl. Glasnik, Beograd.
Atkinson, R. D., Ezell, S., (2014) Ekonomika inovacija, Mate, Zagreb.
Brenkert, Dž. Dž., (2011) Marketinška etika, Sl. Glasnik, Beograd.
Chapman, E., O’Neil., (2003)Vodstvo, Mate, Zagreb.
Collins, D., J., (2014) Strateško razmišljanje, Datastatus, Beograd.
Deakins, D., Freel M., (2012) Preduzetništvo i male firme, Datastatus, Beograd.
Debertin, D.L.,(2012)Applied Microeconomics, Lexington.
Gaus, Dž., (2012) O filozofiji, politici i ekonomiji, Sl. Glasnik, Beograd.
Kotler, P., Caslione, J., (2009) Kaotika, Mate, Zagreb.
Nikolić Z. S., (2010) Metodologija naučno istraživačkog rada, Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad.
Ote, M., (2009) Slom dolazi,Romanov, Banja Luka.
Orlović, S., (2019)Vodič za izborne kampanje, Sl. Glasnik, Beograd.
Ougustin, N, R., (2010) Upravljanje kriznim situacijama, Datastatus, Beograd.
Pyndick R.S., Rubinfeld D. L., (2005)Mikroekonomija, Mate, Zagreb.
Rainer, R,K., Turban, E., (2009) Informacioni sistemi,Datastatus, Beograd.
Rodžers, D. L., (2019)Vodič kroz digitalnu tranformaciju, Finesa, Beograd.
Sir, A. L., (2009) Kako da napravite biznis plan, Datastatus, Beograd.
Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., Hogg, M. K.,Consumer Behavior, A EuropeanPerspective, Prentice Hall.
Izvod iz metodologije izrade potrošačke korpe, Republički zavod za statistiku17 broj 021-188, 31.05.2010.
Odluka o ograničenju visine cena i marži osnovnih životnih namirnica i zaštitne opreme, 35/2020-17, 55/2020-4, 57/2020-13,67/2020-3, 75/2020-4 Sl. Glasnik RS, 52/19
Uredba o utvrđivanjuProgramapodrške privrednim subjektima za održavanje likvidnosti i obrtna sredstva u otežanim ekonomskim uslovima usled pandemije COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 54/2020-50, 57/2020-11Sl. Glasnik RS, br.54,57
Uredba o uslovima i kriterijumima usklađenosti državne pomoći radi otklanjanja ozbiljnog poremećaja u privredi prouzrokovanog epidemijom zarazne bolesti COVID-19,54/2020-47, 126/2020-10Sl.GlasnikRS, br.73/19
Uredba o fiskalnim pogodnostima i direktnim davanjima privrednim subjektima u privatnom sektoru i novčanoj pomoći građanima u cilju ublažavanja ekonomskih posledica nastalih usled bolesti Covid-19: 54/2020-42,60/2020-4, Sl. Glasnik RS, br. 54,60
Uredba o postupkuinačinuodlaganjaplaćanjadugovanogporezaidoprinosa u ciljuublažavanjaekonomskihposledicanastalihusledbolesti COVID-19: 156/2020-6, Sl. Glasnik RS, br.156
Zakon o utvrđivanju garantne šeme kao mera podrške privredi za ublažavanje posledica pandemije bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2: 153/2020-43, Sl. Glasnik RS, br. 153
https://pses.org.rs/statistika/Izvod_iz_metodologije_izrade_potrosacke_korpe_2010.pdf
www.srbija.gov.rs/#covid-19
www.who.int
Objavljeno
2022/01/20
Rubrika
Stručni članak