O mitologizaciji i globalizaciji u Knjizi za Marka Svetlane Velmar-Janković

  • Vesna B Todorov Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Kruševac
Ključne reči: moral principles||, ||moralni principi, dialogue||, ||dijalog, mythologization||, ||mitologizacija, tradition||, ||tradicija, GLOBALIZATION||, ||globalizacija, BOOKS||, ||knjiga, stories||, ||priča, Svetlana Velmar-Janković||, ||Svetlana Velmar-Janković,

Sažetak


U radu će biti pokazano kako priče iz zbirke Knjiga za Marka mogu biti tumačene u dva ključa: jedan interpretacijski ključ predstavlja ove priče kao priče koje promovišu pozitivnu sliku o sopstvenom, a negativnu o drugom i doprinose izgradnji nacionalnog identiteta, pa se u tom kontekstu posebno fokusiramo na mit i mitotvornu tradiciju; u drugom interpretacijskom ključu  priče iz zbirke mogu biti shvaćene kao priče koje popularišu kulturu dijaloga i  promovišu globalizacijsku viziju sveta.  Zato u radu postavljemo pitanje „Šta priča čini?“ . Baveći se odgovorima na ovo pitanje ukazujemo na to da postoje razna saznajna rešenja, a koja će postati važna zavisi od čitaočevog sistema informacija, njegovih moralnih i kulturnih načela, kao i od njegovih sopstvenih motiva i želja.

 

Biografija autora

Vesna B Todorov, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače Kruševac
profesor strukovnih studija

Reference

Велмар-Јанковић, С. (2013). Књига за Марка. Београд: Вулкан издаваштво; Стубови културе.

Burzyńska, A., & Markowski, M. P. (2009). Književne teorije XX veka : [priručnik]. Beograd: Službeni glasnik.

Gadamer, H.-G. (1978). Istina i metoda : osnovi filozofske hermeneutike. Sarajevo: Veselin Masleša.

Stanojević, S. (1922). Цар Душан. Београд: Напредак.

Objavljeno
2017/02/03
Broj časopisa
Rubrika
Stručni članak