Sadržaji vremenske orijentacije u predškolskom obrazovanju
Sažetak
U radu su prikazani sadržaji vremenske orijentacije u predškolskom obrazovanju. Odsustvo konkretnog čulnog doživljaja vremena znatno otežava mogućnosti usvajanja vremenskih pojmova, njihovih relacija i merenja. Put za prevazilaženje problema je vezivanje karakterističnih aktivnosti i pojava, kojima su deca ovladala, za vrmenske pojmove koje je potrebno uvesti. U neposrednom radu najbolji rezultati se postižu inegralnim pristupom problematici, korišćenjem raznovrsnih metodičkih postupaka i didaktičkog materijala. Potrebno je iskoristiti, gotovo svaku, situaciju koja pruža mogućnost razvijanja ovih pojmova neophodnih za normalno uključivanje dece u pripremu za školu i život uopšte. To pruža odličanu podlogu za plodonosnu saradnju roditelja i vaspitača. Današnja deca odrastaju u bliskom okruženju IKT sredstava, pa njihovo odmereno i pravilno korišćenje pomaže i pri razvijanju elemenata vremenske orijentacije.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).