Sadržaji vremenske orijentacije u predškolskom obrazovanju

  • Milan V Živanović Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Kruševac
Ključne reči: correlation||, ||korelacija, teaching methods||, ||metodika, time measurement||, ||merenje vremena, Time Orientation||, ||vremenska orijentacija, preschool education||, ||predškolsko obrazovanje, children||, ||deca, TIME||, ||vreme,

Sažetak


U radu su prikazani sadržaji vremenske orijentacije u predškolskom obrazovanju. Odsustvo konkretnog čulnog doživljaja vremena znatno otežava mogućnosti usvajanja vremenskih pojmova, njihovih relacija i merenja. Put za prevazilaženje problema je vezivanje karakterističnih aktivnosti i pojava, kojima su deca ovladala, za vrmenske pojmove koje je potrebno uvesti. U neposrednom radu najbolji rezultati se postižu inegralnim pristupom problematici, korišćenjem raznovrsnih metodičkih postupaka i didaktičkog materijala. Potrebno je iskoristiti, gotovo svaku, situaciju koja pruža mogućnost razvijanja ovih pojmova neophodnih za normalno uključivanje dece u pripremu za školu i život uopšte. To pruža odličanu podlogu za plodonosnu saradnju roditelja i vaspitača. Današnja deca odrastaju u bliskom okruženju IKT sredstava, pa njihovo odmereno i pravilno korišćenje pomaže i pri razvijanju elemenata vremenske orijentacije.

 

Biografija autora

Milan V Živanović, Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Kruševac
metodika nastave matematike, Profesor strukovnih studija
Objavljeno
2018/02/11
Broj časopisa
Rubrika
Stručni članak