Sociokulturna kompetencija učenika španskog jezika u osnovnoj školi

  • Sonja N. Pajić Univerzitet Privredna akademija Novi Sad, Fakultet društvenih nauka, Beograd
Ključne reči: sociokulturna kompetencija, španski kao strani jezik, osnovna škola, test

Sažetak


У раду се анализира социокултурна компетенција која представља важан аспект учења шпанског као страног језика. Циљ истраживања је указивање на значај овог феномена кроз сагледавање социокултурне компетенције ученика шпанског као страног језика у основној школи. Узорак су чинили ученици осмог разреда основне школе „Жарко Зрењанин“ у Зрењанину (н=85). Инструмент за прикупљање података био је тест затвореног типа који је садржао двадесет питања. Подаци су изражени у процентима. Добијени резултати показали су да ученици не поседују висок ниво знања из социокултурних садржаја шпанског језика која се односе на географију, историју, свакодневни живот, обичаје и познате личности из сфере уметности. Њихова знања су неуједначена, што се огледа у чињеници да неке сегменте из области географије и свакодневног живота познају више, а неке мање. На основу спроведеног истраживања закључује се да је потребно више радити на социокултурној компетенцији ученика основне школе и више пажње посветити овој недовољно проучаваној области у Србији.

Biografija autora

Sonja N. Pajić, Univerzitet Privredna akademija Novi Sad, Fakultet društvenih nauka, Beograd

doktor filoloških nauka, profesor španskog jezika i hispanskih književnosti

Reference

Byram, M., & Zarate, G. (1997). Definitions, objectives and assessment of sociocultural competence. In Sociocultural competence in language learning and teaching: Studies towards a common European framework of reference for language learning and teaching (pp. 7–39). Council Of Europe.

Council of Europe. (2002). Zajednički evropski okvir za žive jezike: Učenje, nastava, ocjenjivanje. Ministarstvo prosvjete i nauke.

Denis, M., & Matas, M. (1999). Para una didáctica del componente cultural en clase de E/LE. In Lourdes Miquel & N. Sans (Eds.), Didáctica del español como lengua extranjera, Cuadernos Tiempo Libre. Colección Expolingua (pp. 87–95). Fundación Actilibre. https://marcoele.com/descargas/expolingua_1999.denis-matas.pdf

Hornjak, S. N. (2016). Primena filma kao didaktičkog sredstva u nastavi španskog jezika. Sinteze - Časopis Za Pedagoške Nauke , Književnost i Kulturu, 5(10), 47–54. https://doi.org/10.5937/sinteze0-12263

Instituto Cervantes. (2006). Plan curricular del Instituto Cervantes: Niveles de referencia para el español (Vol. 3). Instituto Cervantes. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/default.htm

Makarchuk, E. (2007). Problemas de la selección de la información sociocultural en el proceso de la enseñanza del español. In S. M. Saz (Ed.), Actas de XLII Congreso Internacional de la Asociación Europea de Profesores de Español (pp. 81–88). AEPE. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/aepe/pdf/congreso_42/congreso_42_14.pdf

Miquel, L. (2004). La subcompetencia sociocultural. In J. S. Lobato (Ed.), Vademécum para la formación de profesores (pp. 511–531). SGEL.

Rodríguez Martín, J. R. (2006). La historia y la imagen de España del siglo XX a través del cine. In S. Saz (Ed.), Actas del XLI Congreso Internacional de la Asociación Europea de Profesores de Español (pp. 305–313). AEPE. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/aepe/pdf/congreso_41/congreso_41_29.pdf

Vacas Hermida, A., & Benavente, J. C. (2002). Hacia la competencia intercultural en el aprendizaje del español. Revista Intercultural Hispanoalemana Tierra de Nadie, 4, 1–17.

Objavljeno
2020/12/31
Rubrika
Originalni naučni članak