Predlozi za unapređenje stanja u obrazovanju romske dece na osnovu mišljenja roditelja Roma i Neroma

  • Nevena D. Simić Osnovna škola "Milan Munjas", Ub
Ključne reči: obrazovanje, osnovna škola, roditelji, romska deca, Ub

Sažetak


Prilog se bavi obrazovanjem kao jednim od ključnih faktora za bolju socijalnu integraciju i poboljšanje uslova života romske populacije. Istraživanje je fokusirano na stavove roditelja romske i neromske  dece cilju pronalaženja konkretih rešenja za prevazilaženje problema obrazovanja romske dece na teritoriji opštine Ub. Istraživanjem je obuhvaćeno 55 roditelja neromske dece, 50 roditelja romske dece i troje roditelja dece sa smetnjama u razoviju. Rezultati pokazuju da je romskoj deci potrebna podrška u pogledu obrazovanja od najranijeg uzrasta, da je važno podizati svest romskih roditelja i dece o neophodnosti obrazovanja, da roitelji  moraju biti uključeni u školska dešavanja i napredovanje deteta. Potrebo je veće angažovanje nastavnog kadra kako bi se u školskom okruženju svi osećali ravnopravno, omogućiti edukacije koje bi ih kvalifikovale za rad sa romskom decom a nastavne materijale prilagoditi potrebama dece. Deci iz većinske zajedice nephodna su osnovna znanja o romskoj kulturi kako bi romskim vršnjacima pomogla da se lakše integrišu.

Reference

Недељковић, М. (2010). Друштво у променама и образовање. Едука.

Тмушић, В., Главина, Д., Скареп, А., & Петровић, К. (2008). Приручник за пружање подршке развоју антидискриминативне културе у образовно-васпитним установама. Центар за права мањина.

Boost, D. (2018). We trust them, because they are receptive: Intercultural Mediation to Overcome Barriers between Roma and Mainstream Education. У Migration and Integration in Flanders: Multidisciplinary Perspectives (стр. 197–217). Leuven University Press.

Jakšić, B. (2015). Romi u Srbiji: Između nakovnja siromaštva i čekića diskriminacije (Prvo izdanje). Mostart.

Macura-Milovanović, S. (2013). Pre-Primary Education of Roma Children in Serbia: Barriers and Possibilities. Center for Educational Policy Studies Journal, 3(2), 9–28. https://doi.org/10.26529/cepsj.237

Vidojević, J., & Perišić, N. (2015). The Power of Discourse: Reflections on the Obstacles to Social Inclusion of Roma in Serbia. Social Inclusion, 3(5), 137–147. https://doi.org/10.17645/si.v3i5.235

Objavljeno
2022/07/12
Rubrika
Originalni naučni članak