Integration of sports and initial mathematical concepts in the preparatory group during activities on the basketball court
Abstract
The modern model of preschool education and upbringing "Years of Ascent” requires a holistic approach to working with children, which, among other things, methodologically implies an interactive approach to content, and organizationally a project-based method of work imbued with play and other work methods accessible to children. This paper will describe the situations of learning of length measurement and concepts of meter and centimeter in the preparatory preschool group on the elements of the basketball game and the field. This achieves the integration of initial mathematical concepts and physical education. The activities can be implemented through a wider multi-day project "Sports and Mathematics".
References
Živanović, M. (2017). Sadržaji vremenske orijentacije u predškolskom obrazovanju. Sinteze - Časopis Za Pedagoške Nauke , Književnost i Kulturu, 12, 69–79. https://doi.org/10.5937/sinteze6-15821
Живановић, М., & Симић, А. (2023). Методика развоја почетних математичких појмова. Висока струковна васпитачка и медицинска школа.
Сидорова Т.В. (2013). Интеграция познавательной и двигательной деятельности детей дошкольного возраста. Приволжский Научный Вестник, 12–1(28), 128–133.
Станковић, С., & Алексић Вељковић, А. (2021). Моторичке вештине, покрет и математика. In А. Михајловић & Н. Вуловић (Eds.), Методички аспекти наставе математике 4: Зборник радова са четвртог међународног научног скупа одржаног 2-3. Новембра 2017. Године на Факултету педагошких наука у Јагодини (pp. 240–253). Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу. https://doi.org/10.46793/MANM4.240S
Тюнников, Ю. С. (1983). Основные понятия, раскрывающие взаимосвязь как дидактическую категорию. НИИ Педагог.
Copyright (c) 2024 Milan V. Živanović, Miloslav B. Marković

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).
