Razvojna biblioterapija u kontekstu potreba savremenog deteta
Sažetak
U ovom radu daje se kratak pregled procesa biblioterapije i razmatraju se neke od osnovnih tehnika koje se koriste pri njegovoj implementaciji. U radu se naglašava i objašnjava razlika između kliničke i razvojne biblioterapije, i pruža kratak pregled istorijskog razvoja ove psihoterapeutske discipline. Autorka takođe navodi i različite definicije termina biblioterapija i zaključuje da sve one imaju jedan zajednički imenitelj, a to je upotreba knjige u cilju pomoći ljudima. Neka od poglavlja ovog rada bave se i temama kao što su biblioterapija i dečje potrebe, biblioterapeutski proces, veštine i osobine dobrog biblioterapeuta i ograničenja biblioterapije.
Reference
Swart, M. (1984). School media center. Media use in schools. Pretoria: Transvaal School Media Association.
Mcardle, S., & Byrt, R. (2001). Fiction, poetry and mental health: expressive and therapeutic uses of literature. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 8(6), 517–524. http://doi.org/10.1046/j.1351-0126.2001.00428.x
Bailey, M. (1964). Therapeutic Reading. In Reading in the Language Arts. New York: Macmillan.
Lundsteen, S. W. (1972). A Thinking Improvement Program Through Literature. Elementary English, 49(4), 505–512.
Maslow, A. H. (1970). Motivation and Personality (2nd ed.). New York: Harper.
Shrodes, C. (1957). Bibliotherapy. The Reading Teacher, 9, 24–30.
Cornett, C. E., & Cornett, C. F. (1980). Bibliotherapy: The Right Book at the Right Time. Fastback 151. Bloomington: Phi Delta Kappa Educational Foundation.
Meier-Jensen, W. (2001). The Effects of Bibliotherapy on Reducing Stress/Worry in Inner-city First Grade Students. Master thesis, The University of Wisconsin, Stout. preuzeto18.marta, 2014, sa www.uwstout.edu/lib/thesis/2001/2001meier-jensenw.pdf
Schlenther, E. (1999). Using reading therapy with children. Health Libraries Review, 16(1), 29–37. http://doi.org/10.1046/j.1365-2532.1999.00192.x
Sullivan, A. K., & Strang, H. R. (2002). Bibliotherapy in the Classroom Using Literature to Promote the Development of Emotional Intelligence. Childhood Education, 79(2), 74–80. http://doi.org/10.1080/00094056.2003.10522773
Wilson, S., & Thornton, S. (2006). To heal and enthuse: Developmental bibliotherapy and pre-service primary teachers' reflections on learning and teaching mathematics. In Identities, cultures and learning spaces: Proceedings of the 29th annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia. 36-44.
Eror, G. (2009). Durbin bez okulara: o naznakama sutrašnjice poredbenih studija. Filološki pregled. 9-37.
Lamblen, K., Fale, R. & Rederer, Š. (2009). Joci je uginula ptičica. Beograd: Laguna
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).