ORGANIZACIJA TAKMIČARSKIH DUEL IGARA
Sažetak
Igra predstavlja osnovnu aktivnost deteta u predškolskom periodu. Njena privlačnost za decu tog uzrasta iskorištena je u edukativne svrhe uključivanjem saznajnih sadržaja i ciljeva u igrovne aktivnosti. U srednjoj, a pogotovo u starijoj i pripremnoj grupi predškolaca, javlja se veći inters za igre takmičarskog karaktera. Uloga vaspitača se u tom pogledu ne ograničava samo na dobro poznavanje i izbor takmičarskih igara već i na njihovu organizaciju u zavisnosti od prostorno-vremenskih, teničkih i populacijskih uslova. U našoj pedagoškoj literaturi o ovoj temi je voma malo pisano. Stoga ne iznenađuje izostanak ove problematike u obrazovnim sadržajima škola za obrazovanje vaspitača. Ovaj tekst ima za cilj da istakne značaj pravilne organizacije takmičarskih duel igara i opiše u praksi najzastupljenije vidove takvih takmičenja.
Reference
FIFA World Cup Brazil. (2014, Јуни). Преузето 29. Јануар 2016., од http://www.fifa.com/worldcup/archive/brazil2014/matches/index.html
Corriveau, J. (1988). Enumeration of balanced tournament designs. Ars Combinatoria, 25, 93–105.
Dinitz, J. H. (2005). Designing Schedules for Leagues and Tournaments. Graph Theory Notes of New York, 48, 7–21.
Haselgrove, J., & Leech, J. (1977). A Tournament Design Problem. The American Mathematical Monthly, 84(3), 198–201. http://doi.org/10.2307/2319491
Jelić, Z., & Todorović, A. (без датума). Bergerove tablice. Преузето 29. Јануар 2016., од http://www.berger.webuda.com/pocetnasr.html
Kamenov, E. (1989). Intelektualno vaspitanje kroz igru (Tom 3). Beograd; Sarajevo: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva; Svjetlost.
Livre de l’Arbitre, (2014), FÉDÉRATION FRANCAISE DES ÉCHECS,
Suzić, N. (2006). Uvod u predškolsku pedagogiju i metodiku. Banja Luka: XBS.
Монтесори, М. (2003). Упијајући ум. Beograd: DN Centar.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).