FIGURATIVNOST LIČNOSTI TURISTA I TURISTIČKIH PUTOVANJA

  • Sasa M Djordjevic Preduzeće za železničko ugostiteljstvo i turizam - "Želturist", Beograd

Sažetak


Kvalitet turističkog putovanja je relativna kategorija, jer njegova uspešnost zavisi od subjektivnog doživljaja ličnosti turista na turističkom putovanju. Iz tih razloga, svako turističko putovanje se može tretirati sa stanovišta  različitih figurativnih oblika ličnosti turista, koji opredeljuju i različit kvalitet turističkih putovanja, po kojima se ona i međusobno razlikuju. Na taj način, svako turističko putovanje, kao sebi svojstveno, ima svoju posebnost, poprimajući oblike i sadržaje koje kreiraju, najvećim delom, sami turisti, zajedno sa svim drugim turističkim akterima koji se u taj proces uključuju. Ti oblici i sadržaji su prevashodno uslovljeni duhovnim profilom ličnosti turista i njihovim psihološko – motivacionim preferencijama, što se u ovom radu simbolizuje i objašnjava u šahovsko – figurativnom kontekstu. Pri tome, identifikacija bitnih karakteristika različitih duhovnih profila ličnosti turista, mora da predstavlja polaznu osnovu za programiranje ukupnih, a posebno animaciono – kulturnih sadržaja.

Reference

Ch. Cooper, C.M. Hall (2008): Contemporary tourism, an international approach. BH Elsevier.

Cohen, E. (1979): A phenomenology of tourist experiences. Sociology, 13-2, 179-201

Čomić, Đ.(2004): Teorija kružnog kretanja. Nauka i društvo Srbije, Beograd.

Dragićević Šešić, M., Stojković, B.(2007): Kultura: menadžment, animacija i marketing. Clio, Beograd.

Đukić, V.(2005): Kulturni turizam. Clio, Beograd.

Csiksentmihalyi, M., Hunter, J.(2003): Happiness in everyday life: the uses of experience sampling. Journal of Happiness Studies (4)

Autor. (2010): Uloga doživljaja u turizmu. Hotellink, Visoka Hotelijerska škola, Beograd (15-16)

Autor, Tomka, D.(2011): Koncept lanca animacije u turizmu. Fakultet za sport i turizam, Tims acta, Novi Sad (2)

Autor.(2012): Značaj turističke animacije kao elementa savremenog turističkog proizvoda, Turističko poslovanje, Visoka turistička škola strukovnih studija, Beograd (10)

Autor. (2012): Post – faza turističkog putovanja u kontekstu komunikacije i animacije turista. Hotellink, Visoka Hotelijerska škola, Beograd (19-20)

Đorđević, M. (2009): Filozofija. Speedgraf, Beograd.

Đorđević, M. (2007): Sociologija. Speedgraf, Beograd.

Jovičić, Ž.(1992): Fenomenologija turizma. Naučna knjiga, Beograd.

Moutinho L.(2000): Strategic management in tourism. CABI, Wallingford.

Planeta (2012), magazin za nauku, istraživanja i otkrića. Beograd (54)

Plog, S. (2004): Leisure travel. Prentice Hall, New Jersey.

Rabotić, B. (2011): Turističko vođenje. Čigoja štampa, Beograd.

Raymond, C.(2007): Creative tourism New Zeland. Tourism, Creativity and Development, Routledge, London, part 2 (9)

Tomka, D.(2002): Za visok kvalitet usluga u turizmu neophodan je 7P marketing mix. Turizam, Novi Sad (6)

Tomka, D.(2011): Tourist cultural spaces – practice, theory, education. Turistički kulturni prostori – praksa, teorija, obrazovanje. Izlaganje po pozivu i zbornik rezimea, međunarodna naučna konferencija: Management of culture and media in the knowledge society, FDU, Arts University, Belgrade.

Vojnović, I.(2009): Metafizika. Prometej, Novi Sad.

Objavljeno
2013/07/04
Rubrika
Pregledni članak