FIGURATIVNOST LIČNOSTI TURISTA I TURISTIČKIH PUTOVANJA
Sažetak
Kvalitet turističkog putovanja je relativna kategorija, jer njegova uspešnost zavisi od subjektivnog doživljaja ličnosti turista na turističkom putovanju. Iz tih razloga, svako turističko putovanje se može tretirati sa stanovišta različitih figurativnih oblika ličnosti turista, koji opredeljuju i različit kvalitet turističkih putovanja, po kojima se ona i međusobno razlikuju. Na taj način, svako turističko putovanje, kao sebi svojstveno, ima svoju posebnost, poprimajući oblike i sadržaje koje kreiraju, najvećim delom, sami turisti, zajedno sa svim drugim turističkim akterima koji se u taj proces uključuju. Ti oblici i sadržaji su prevashodno uslovljeni duhovnim profilom ličnosti turista i njihovim psihološko – motivacionim preferencijama, što se u ovom radu simbolizuje i objašnjava u šahovsko – figurativnom kontekstu. Pri tome, identifikacija bitnih karakteristika različitih duhovnih profila ličnosti turista, mora da predstavlja polaznu osnovu za programiranje ukupnih, a posebno animaciono – kulturnih sadržaja.
Reference
Ch. Cooper, C.M. Hall (2008): Contemporary tourism, an international approach. BH Elsevier.
Cohen, E. (1979): A phenomenology of tourist experiences. Sociology, 13-2, 179-201
Čomić, Đ.(2004): Teorija kružnog kretanja. Nauka i društvo Srbije, Beograd.
Dragićević Šešić, M., Stojković, B.(2007): Kultura: menadžment, animacija i marketing. Clio, Beograd.
Đukić, V.(2005): Kulturni turizam. Clio, Beograd.
Csiksentmihalyi, M., Hunter, J.(2003): Happiness in everyday life: the uses of experience sampling. Journal of Happiness Studies (4)
Autor. (2010): Uloga doživljaja u turizmu. Hotellink, Visoka Hotelijerska škola, Beograd (15-16)
Autor, Tomka, D.(2011): Koncept lanca animacije u turizmu. Fakultet za sport i turizam, Tims acta, Novi Sad (2)
Autor.(2012): Značaj turističke animacije kao elementa savremenog turističkog proizvoda, Turističko poslovanje, Visoka turistička škola strukovnih studija, Beograd (10)
Autor. (2012): Post – faza turističkog putovanja u kontekstu komunikacije i animacije turista. Hotellink, Visoka Hotelijerska škola, Beograd (19-20)
Đorđević, M. (2009): Filozofija. Speedgraf, Beograd.
Đorđević, M. (2007): Sociologija. Speedgraf, Beograd.
Jovičić, Ž.(1992): Fenomenologija turizma. Naučna knjiga, Beograd.
Moutinho L.(2000): Strategic management in tourism. CABI, Wallingford.
Planeta (2012), magazin za nauku, istraživanja i otkrića. Beograd (54)
Plog, S. (2004): Leisure travel. Prentice Hall, New Jersey.
Rabotić, B. (2011): Turističko vođenje. Čigoja štampa, Beograd.
Raymond, C.(2007): Creative tourism New Zeland. Tourism, Creativity and Development, Routledge, London, part 2 (9)
Tomka, D.(2002): Za visok kvalitet usluga u turizmu neophodan je 7P marketing mix. Turizam, Novi Sad (6)
Tomka, D.(2011): Tourist cultural spaces – practice, theory, education. Turistički kulturni prostori – praksa, teorija, obrazovanje. Izlaganje po pozivu i zbornik rezimea, međunarodna naučna konferencija: Management of culture and media in the knowledge society, FDU, Arts University, Belgrade.
Vojnović, I.(2009): Metafizika. Prometej, Novi Sad.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).