POSTURALNI STATUS DECE PREDŠKOLSKOG UZRASTA NA TERITORIJI NOVOG SADA

  • Romana Romanov Fakultet za sport i turizam, Novi Sad
  • Dušan Stupar Fakultet za sport i turizam, Novi Sad
  • Bojan Međedović Fakultet za sport i turizam, Novi Sad
  • Dejan Brkin Karate klub „Hajken“, Kikinda

Sažetak


Sažetak

 

Na teritoriji Novog Sada sprovedeno je istraživanje u predškolskim ustanovama, PU ’’Radosno detinjstvo’’ na uzorku od 423 predškolca oba pola, uzrasta 6 i 7 godina. Predmet ovog rada predstavljaju posturalni poremećaji na kičmenom stubu u sagitalnoj i frontalnoj ravni, odnosno deformiteti stopala.

Cilj istraživanja je da se utvrdi učestalost poremećaja posturalnog statusa kičmenog stuba (kifoza, lordoza i skolioza) i odstupanje od normalnog statusa stopala, te analiza razlike između dečaka i devojčica.

Metod rada: Procena posturalnog statusa stopala vršena je kompjuterskim pregledom stopala sistemom Pedicom. Procena posturalnog statusa kičmenog stuba vršen je Spine Scan portabl uređajem. Podaci su obrađeni prema frekvenci pojavljivanja za procenu kičmenog statusa, statusa stopala, odnosno po polu. Značajnost razlike u odnosu na pol utvrđena je Hi-kvadrat testom.

Rezultati ukazuju na značajno odstupanje od normalnog statusa stopala kod devojčica i dečaka te deformitete kičmenog stuba koji se javlja u frontalnoj i sagitalnoj ravni. Kvantitativni rezultati istraživanja ukazuju na potrebu primene korektivne gimnastike u cilju korekcije ali i prevencije posturalnih poremećaja uvođenjem iste kao svakodnevne usmerene aktivnost predškolske populacije.

Ključne reči: stopalo, kičma, posturalni status, predškolci

Reference

Mc Evoy, MP. & Grimmer, K. (2005). Reliability of upright posture measurements in primary school children. BMC Musculoscelet Disord, 29(6), 35.

Lafond, D., Descarreaux, M., Normand, MC. and Harrison, DE. (2007). Postural development in school children: a cross-sectional study. Chiropra Osteopat, 4, 15-21.

Simov, SB., Minić, SM., Stojanović, DO. (2011). Učestalost pojave lošeg držanja tela i ravnih stopala kod dece predškolskog uzrasta. Apollinem Medicum et Aesculapium, vol. 9, br. 2: 5-8.

Cvetković, N. i Perić, D. (2009). Effects of specific games directed at the prevention of flat feet in pre-school children. Sport-Science & Practice, 1(1), 45-57.

Savić, K. i Demeši, Č. (2006). Loše držanje tela i deformiteti kičmenog stuba u razvojnom dobu. U Edukativni seminar – Ortopedski problemi u pedijatriji, (18-25). Novi Sad: Medicinski fakultet.

Mihajlović, I., Smajić, M. i Sente, J. (2010). Učestalost deformiteta stopala kod devojčica predškolskog uzrasta. Vojnosanitetski pregled, 67(11), 928-932.

Sabo E. (2006). Posturalni status dece predškolskog uzrasta na teritoriji AP Vojvodine. Fizička kultura, 60(2), 157-64.

Tot J. (2001). Posturalni status dece predškolskog uzrasta u Novom Sadu. Diplomski rad, Novi Sad: Fakultet fizičke kulture.

Milošević, Z. i Obradović, B. (2008). Posturalni status dece novosadskih predškolskih ustanova uzrasta 7 godina. Glasnik Antropološkog društva Srbije, 43, 301-309.

Obradović, B. i Milošević, Z. (2008): Posturalni status dece novosadskih predškolskih ustanova uzrasta 6 godina. Glasnik Antropološkog društva Srbije, 43, 310-318.

Objavljeno
2014/10/17
Rubrika
Originalni naučni članak