SOCIJALIZACIJA KAO FAKTOR UTICAJA NA ZADOVOLJSTVO UČESNIKA PLANINARSKOG MARATONA NA FRUŠKOJ GORI

  • Jelica Marković Fakultet za sport i turizam, Novi Sad
  • Violeta Zubanov Fakultet za sport i turizam
  • Lukrecija Đeri Prirodno-matemetički fakultet, Novi Sad
Ključne reči: QUALITY||, ||kvalitet, marathon||, ||maraton, Serbia||, ||Srbija, Tourism||, ||turizam, sports events||, ||sportske manifestacije, Socialization||, ||socijalizacija, Satisfaction||, ||zadovoljstvo,

Sažetak


Zadovoljstvo potrošača je garancija uspeha u svim delatnostima, pa tako i u onima koje se tiču organizovanja sportskih manifestacija. Kao posledica kvaliteta manifestacije javlja se zadovoljstvo posetilaca koje u značajnoj meri utiče na njihovu lojalnost i usmenu promociju, te je ispitivanje ovih kategorija naročito važno organizatorima manifestacije u cilju kontrole i njenog poboljšanja.

Sportske manifestacije mogu biti posmatrane i u širem kontekstu, gde nije od primarnog značaja ostvarivanje sportskih rezultata, nego se više izražava netakmičarski karakter manifestacija. Tako, sportske manifestacije uključuju i rekreaciju, relaksaciju i zabavu, odnosno razonodu, sa bitno drugačijim pristupom i ciljevima organizovanja. Manifestacije tog tipa dovode do interkulturalne razmene, povećavaju stepen socijalizacije i promovišu fizičke aktivnosti u funkciji poboljšanja zdravlja.

Uvažavajući činjenicu da je poprimio odlike masovnosti i postao faktor uticaja na turizam cele Vojvodine, istraživanje, koncipirano na ovaj način, ima za cilj analizu kvaliteta Planinarskog maratona na Fruškoj gori sa stanovišta zadovoljstva njegovih učesnika. Za prikupljanje podataka korišćena je tehnika anketiranja. Uzorak je obuhvatio 134 učesnika 35. Fruškogorskog maratona. Merenje kvaliteta ove manifestacije izvršeno je pomoću modifikovanog modela SEQSS koji se sastoji iz 4 dimenzije: kvalitet programa maratona, kvalitet interakcije, kvalitet ishoda i kvalitet fizičkog okruženja. Rezultati pokazuju da je kvalitet svih merenih dimenzija na visokom nivou, a da dimenzija kvalitet ishoda, u koju spadaju socijalizacija i valenca, u najvećoj meri utiče na zadovoljstvo učesnika.

Ključne reči: socijalizacija, zadovoljstvo učesnika, Fruškogorski maraton, turizam

Biografije autora

Jelica Marković, Fakultet za sport i turizam, Novi Sad
docent
Violeta Zubanov, Fakultet za sport i turizam
docent
Lukrecija Đeri, Prirodno-matemetički fakultet, Novi Sad

Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo

vanredni profesor

Objavljeno
2015/06/27
Rubrika
Originalni naučni članak