TURIZAM U BEOGRADU IZMEĐU DVA SVETSKA RATA kroz dokumenta Istorijskog arhiva Beograda
Sažetak
Brojni arhivski fondovi, od organa uprave i strukovnih udruženja do periodike, posredno pružaju podatke i o razvoju turističke delatnosti. Od njih je najrelevantnija građa Odseka za turizam Trgovinske komore i Odseka za štampu i turizam Opštine grada Beograda. Dok prvi Odsek pruža podatke o turizmu na području cele Kraljevine Jugoslavije, drugi se angažovao na uređenju i razvoju turističkih poslova u Beogradu, najčešće u saradnji sa našom najstarijom turističkom agencijom Putnik. Otvaranjem Beogradskog sajma 1937. godine naglo se razvija manifestacioni turizam; redovni prolećni i jesenji sajmovi beležili su posetu od 80 do 250.000 posetilaca u ondašnjem Beogradu od približno 300.000 stanovnika. Gostujuće međunarodne izložbe u organizaciji Udruženja Cvijeta Zuzorić i Muzeja Kneza Pavla privlače veliki broj gostiju u Beograd i razvijaju kulturni turizam do neprevaziđenih razmera, kao i živu međunarodnu saradnju sa svim evropskim državama. Sajam i Muzej, Cvijeta Zuzorić i Putnik, najbolji su reprezenti evropske i regionalne saradnje Beograda 30-ih godina prošlog veka. Turizmom se, na svoj način, bave velikani poput Miloša Crnjanskog i Milana Kašanina.
Ključne reči: arhiv, međuratni period, izložbe, turizam, kultura
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).