Xуманистички приступ у настави страног језика (из перспективе наставника)

  • Olja R. Milošević Međunarodna škola u Beogradu
Ključne reči: humanistic approach||, ||хуманистички приступ, attitudes||, ||ставови, social interaction||, ||друштвена интеракција, foreign language teaching||, ||настава страног језика,

Sažetak


У образовању се дуго поклањала пажња скоро искључиво стицању нових сазнања и развијању радних навика ученика. Колико год да су обе наведене области битне, инсистирањем само на њима неће се развијати вештине које ће ученицима бити потребне касније у животу нити ће се развијати позитивни ставови и емпатија. Формирање друштвено прихватљивих ставова и развијање емпатије су изузетно важни уколико један од циљева образовања јесте оспособити ученике да постану одговорни чланови друштва. За разлику од традиционалног приступа образовању, хуманистички приступ наглашава важност унутрашњег света ученика; њихова размишљања, осећања и емоције стављају се у први план развоја.

Овај рад се бави наставом страних језика и заступа став да хуманистички приступ у настави дајe боље резутате. Приказани су резултати квалитативног партиципативног истраживања које се бавило ставовима наставника како би се установило у којој мери наставници имају свест о важности примене хуманистичког приступа, као и колико приступ наставника у раду утиче на квалитет интеракција наставник–ученик и ученик–ученик. Резултати истраживања указују на то да употреба хуманистичког приступа у настави помаже да се код ученика развију емотивно позитивни ставови, утиче на стварање добрих односа у групи и подстиче ученике да развијају језичку компетенцију.

Reference

Allwright, D. (1983). Classroom-centered research on language teaching and learning: A brief historical overview. TESOL Quarterly, 17 (2), 191-204.

Coopersmith. S. (1967). The Antecedents of Self-Esteem, San Francisco: Freeman & Co.

Curran, C. A. (1976). Counselling-Learning in Second Languages. Apple River, IL: Apple River Press.

Dorneyei, Z., & Murphey T. (2003). Group Dynamics in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.

Dorneyei, Z. (2009). The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Freeman, D. (1996). Redefining research and what teachers need to know. In: Bailey, K.M. & D. Nunan (Eds.) Voices From the Language Classroom, Qualitative research in second language education. Cambridge: Cambridge University Press.

Hatch, E. (1978). Discourse analysis and second language acquisition. In: Е. Hatch (Еd.), Second Language Acquisition: A Book of Readings. Rowley, MA: Newbury House.

Head, K., & Taylor, P. (1997). Readings in Teacher Development. Oxford, Heinemann ELT.

Heron, J. (1999). The Facilitator’s Handbook. London: Kogan Page.

Moskowitz, G. (1978). Caring and Sharing in the Foreign Language Class. Cambridge, Massachusetts: Newbury House.

Rogers, C. R. (1983). Freedom to learn for the 80s. Columbus, OH: Merrill.

Stevick, E. W. (1990). Humanism in Language Teaching, A Critical Perspective. Oxford: Oxford University Press.

Thornbury, S., & Slade, D. (2006). Conversation: from Description to Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press.

Sauvignon, S. J. (1976). On the other side of the desk: A look at teacher attitude and motivation in second language learning. The Canadian Modern Language Review 32, 295-304.

Williams, M., & Burden, R. L. (1997). Psychology for language teachers. A social constructivist apporach. Cambridge: Cambridge University Press.

Objavljeno
2017/04/03
Rubrika
Оригинални научни чланак