Обучавање наставника за примену историјског метода у настави и стручном усавршавању
Sažetak
Савремена настава друштвених наука има задатак да ученицима пренесе одабрана знања уз што више њиховог активног учешћа у наставном процесу, пре свега, кроз активност ученика у раду са документима и изворима знања. Да би ученици знали како да размишљају о изворним документима, потребно је да им се кроз наставу омогући минимум методолошке обуке. Наставник методолошки обучава ученике кроз рад са одабраним примерима, а за то треба да има основна знања о историјском методу и критици извора. Претпоставка је да стечена знања користе у каснијем усавршавању и самообразовању. Да би могли да одговоре овим потребама, наставнике историје и других друштвено-хуманистичких наука треба обучавати у примени историјског метода и критици извора – писаних докумената. Аутори излажу основна питања рада са писаним изворима. Рад је писан на основу изучавања литературе и сумирања искустава у настави и истраживању историје.
Reference
Делетић, З. (2011). Историјска истраживања у библиотекарству. Читалиште 18 (мај 2011), 3-7.
Делетић, З. М. (2012). Огледи о настави историје. Косовска Митровица: Филозофски факултет.
Делетић, З. М. (2013). Истраживање историје. Косовска Митровица: Филозофски факултет.
Кока, Ј. (1994). О историјској науци. Београд: Српска књижевна задруга.
Mitrović, A. (1991). Raspravljanje s Klio: o istoriji, istorijskoj svijesti i istoriografiji. Sarajevo: Svjetlost.
Митровић, А. (1996). Пропитивање Клио : огледи о теоријском у историографији. Београд: НИУ „Војска“.
Stradling, R. (2003). Nastava evropske istorije dvadesetog veka. Beograd: Ministarstvo prosvete i sporta.
Stradling, R. (2005). Multiperspektivnost u nastavi istorije: priručnik za nastavnike. Council of Europe, serbian version. www.coe.int/t/dg4/education/historyteaching/Source/...;
Фире, Ф. (1994). Радионица историје. Сремски Карловци: ИК Зорана Стојановића.
Heler, A. (1984). Teorija istorije. Beograd: Rad.
Šušnjić, Đ. (1999). Metodologija: kritika nauke. Beograd: Čigoja štampa.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293