Управљање образовањем и његово финансирање

  • Igor R. Đurić Univerzitet u Prištini s privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za pedagogiju
Ključne reči: education||, ||образовање, decentralization of education||, ||децентрализација, system of education financing||, ||финансирање, models of education management||, ||модели управљања,

Sažetak


Појачан научни интерес за проучавање различитих модела управљања образовним системом условљен је сазнањем да од начина управљања, у значајној мери, зависи квалитет образовања у целини. Стога, процес осмишљавања ефикаснијих система управљања и финансирања образовања представља приоритет образовних политика савремених друштава. У раду се на компаративној основи анализирају различити приступи у управљању образовним системима у неким европским земљама, а у циљу остваривања што потпунијег увида у савремене токове таквих процеса. Резултати анализе показују да се традиционална подела на централизоване и децентрализоване системе управљања све више релативизује, са тежњом да се у процесу управљања оствари оптималан однос различитих субјеката на централном, регионалном и локалном нивоу власти.

Reference

Aхтамзян Н. А. (2004). Система государственно-общественного управления образованием в Германии. Педагогика, № 6, 85-94.

Бабин, М. (2014). Управљање моделима алокативних механизама финансирања предуниверзитетског образовања. Докторска дисертација, Београд: Факултет организационих наука.

Беляков, С. А. (2009). Модернизация образования в России: совершенствование управления. Москва: МАКС Пресс.

Власова, О.Ю. (2013). Управление образованием: Модели образовательной политики современных европейских государств, Государственное управление. Электронный вестник, № 41, стр. 229-248.

Eurydice. (2012). Ključni podaci o obrazovanju u Evropi 2012. Brussels.

Юрьевна, В. О. (2013). Модели образовательной политики современных европейских государств: сравнительный анализ. Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата политических наук. Москва: Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова.

Кананыкина Е. С. (2013). Система управления образованием Германии, Административное право и практика администрирования, № 7, стр. 100-136.

Кулић, Р. (2011). Компаративна педагогија: теорија, системи и реформе, Београд-Бања Лука: Свет књиге-Филозофски факултет.

МПС РС. (2001). Десет година реформи образовања у европским земљама. Министарство просвете и спорта Републике Србије.

МПС ЦГ. (2012). Децентрализација финансирања образовања. Подгорица: Министарство просвјете и спорта Црне Горе.

МПН РС. (2012). Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године, Београд: Влада Републике Србије, Министарство просвете и науке.

Орлова, Л. В. (2008). Управление школьным образованием России и Франции на современном этапетема, Диссертация, Архангельск: Поморский государственный университет имени М. В. Ломоносова.

Орлова, Л. В. (2008а). Управление школьным образованием во Франции. Педагогика, No 7, стр. 105-115.

Pastuović, N. (1996). Upravljanje i reformiranje obrazovnih sustava: osvrt na reforme u postkomunističkim zemljama. Društvena istraživanja, Vol. 5 № 1(21), str. 39-58.

Писарева, Л.И. (2012). Управление образованием в Германии: традиции и инновации, Проблемы современного образования, № 3, стр. 60-78.

Станковић, Д. (2010). Управљање системом образовања: међународни трендови и главне теме. Зборник Института за педагошка истраживања, (42) 1, 42.55.

Уткина А. Н. (2011). Тенденции децентрализации образовательных систем, Теория и практика общественного развития, № 7/2011, стр. 90-95.

Herrera, A., Mandić, P. (1989). Obrazovanje za XXI stoljeće, Sarajevo: Svjetlost.

Шапоренкова, Г. А. (2010). Интегративно-целевое управление качеством образования. Челябинск. Доступно на: http://cyberleninka.ru/article/n/modeli-upravleniya-obrazovatelnymi-sistemami-v-kontekste-sovremennyh-trebovaniy-k-kachestvu-obrazovaniya.

Objavljeno
2017/07/06
Rubrika
Прегледни чланак