Ка унапређеној настави енглеског језика струке посредством интернета

  • Aleksandra M. Radovanović Универзитет у Крагујевцу, Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи
  • Vladimir M. Kraguljac Универзитет у Крагујевцу, Факултет за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи
Ključne reči: tourism||, ||туризам, instruction||, ||настава, ESP||, ||језик струке, the Internet||, ||интернет,

Sažetak


Овај рад се бави интегрисањем интернета у наставу енглеског језика струке, тачније енглеског језика на Факултету за хотелијерство и туризам. Пошто ниједно технолошко средство не може само по себи довести до побољшања наставног процеса, потребно је истражити одређени наставни контекст како би се донеле одлуке у вези са ефикасном наставом, а у складу са потребама и интересима ученика и циљевима наставног програма. Због тога је спроведено истраживање путем анкетног упитника о перцепцијама и ставовима студената. Три скупа од 32 питања постављена у виду ставки ординалног типа (Ликертова скала) формулисана су тако да пруже увиде о општим ставовима и преференцијама испитаника у вези интернета и његовог значаја у образовне сврхе. Последње питање, питање отвореног типа, имало је за циљ да студентима пружи прилику да изнесу сопствене предлоге и коментаре.

Укратко, налази су показали да студенти употребљавају интернет у великој мери као и да су свесни свих његових преимућстава у вези образовања, укључујући и знање стручних предмета, али да га не користе у довољној мери нити на адекватан начин, како би побољшали знање енглеског језика струке. Налази истраживања омогућили су идентификовање аспеката које је потребно унапредити, као и истицање корективних мера и сугестија. Најпре, потребно је активно и ангажовано усмеравање студената на ресурсе и информације доступне путем интернета у вези учења енглеског језика, али и стручних садржаја, који им највише могу користити. Посебан нагласак је стављен на могуће начине побољшања вештина комуникације. У раду су понуђени конкретни примери активности и садржаја посебно значајни за језик дате струке.

У целини, налази подржавају став да се употребом интернета највише може постићи подстицањем две врсте учења енглеског језика: отвореног и прикривеног. У том погледу, предложен је укупни интегративни педагошки приступ, јер могућности интернета могу бити у потпуности искоришћене само кроз интегративну наставу која је усредсређена на одређене аспекте учења.

 

Reference

Bax, S. (2003). CALL – past, present and future. System 31, 13–28.

Beatty, K. (2010). Teaching and Researching: Computer-Assisted Language Learning. Second International Edition. London: Pearson Education.

Chapelle, C. A. (2010). The spread of computer-assisted language learning. Language Teaching 43(1), 66–74.

Colpaert, J. (2006). Pedagogy-driven design for online language teaching and learning. CALICO Journal 23(3), 477–497.

Crystal, D. (2003). English as a global language (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Dashtestani, R. (2013). EFL Teachers’ Knowledge of the Use and Development of Computer-Assisted Language Learning (CALL) Materials. Teaching English with Technology 14(2), 3–27.

Dashestani, R. & Stojković, N. (2015). The Use of Technology in English for Specific Purposes (ESP) Instruction: A Literature Review, The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Vol.3, No. 3 online 20 December 2016. Retrieved January 19, 2017 from https://www.researchgate.net/publication/282905477_The_use_of_technology_in_English_for_specific_purposes_ESP_instruction_a_literature_review

Đorđević, J. ( 2016). English language teaching methodology in a CALL classroom. Nastava i vaspitanje LXV 2/2016, 359–378.

Hubbard, P. (2009). General introduction. In: P. Hubbard (Ed.), Computer Assisted Language Learning: Critical concepts in linguistics. London: Routledge. Retrieved January 19, 2017 from https://web.stanford.edu/~efs/callcc/callcc-intro.pdf

Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.

Kern, R. & Warschauer, M. (2000). Theory and practice of network-based language teaching. In: M. Warschauer & R. Kern (Eds.), Network based language teaching: Concepts and practice (pp. 1–19). New York: Cambridge University Press.

Kung, S.-C., & Chuo, T.-W. (2002). Students’ perceptions of English learning through ESL/EFL Websites. TESL-EJ 6(1). Retrieved January 19, 2017 from http://www.tesl-ej.org/ej21/a2.html

Lee, K-W. (2000). English teachers' barriers to the use of computer-assisted language learning. Internet TESOL Journal 6(12). Retrieved January 12, 2017 from http://iteslj.org/Articles/Lee-CALLbarriers.html

Muehleisen, V. (1997). Projects using the Internet in college English classes. The Internet TESL Journal 3(6), 1–7. Retrieved February 1, 2017 from http://iteslj.org/Lessons/Muehleisen-Projects.html

Murray, D. E., & McPherson, P. (2004). Using the Web to support language learning. Sydney: National Centre for English Language Teaching and Research. Retrieved January 22, 2017 from http://www.ameprc.mq.edu.au/docs/research_reports/twnt_series/Using_the_Web.pdf

Nunan, D. (2012). Learner-Centered English Language Education. The selected works of David Nunan. New York: Routledge.

Pešić, D. & Radovanović, A. (2016). The EL Knowledge as a Means of Enhancing Business Performance in Tourism and Hospitality - Students' Perceptions. In: 1st International Conference Tourism in Function of Development of the Republic of Serbia, Thematic Proceedings I, June 1–3 2016, Vrnjačka Banja, (pp. 586–602). University of Kragujevac, Faculty of Hotel Management and Tourism in Vrnjačka Banja.

Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon 9 (5), 1–6.

Shetzer, H., & Warschauer, M. (2000). An electronic literacy approach to network based language teaching. In: M. Warschauer & R. Kern (Eds.), Network-based language teaching: Concepts and practice (pp. 171–185). New York: Cambridge University Press.

Son, J. B. (2008). Using web-based language learning activities in the ESL classroom. International Journal of Pedagogies and Learning 4(4), 34–43.

Warschauer, M. (1996). Motivational aspects of using computers for writing and communication. In: M. Warschauer (Ed.), Telecollaboration in foreign language learning: Proceedings of the Hawai‘i symposium. (Technical Report #12) (pp. 29–46). Honolulu, Hawai‘i: University of Hawai‘i, Second Language Teaching & Curriculum Center. Retrieved February 10, 2017 from https://pdfs.semanticscholar.org/bb56/bd9beac7f85a36ace043c2304a9f70d6b85d.pdf

Warschauer, M. & P. Whittaker (1997). The internet for English teaching: Guidelines for teachers. TESL Reporter 30/1, (pp. 27–33). Retrieved February 16, 2017 from https://journals.lib.byu.edu/spc/index.php/TESL/article/viewFile/3606/3380

Warschauer, M. & Healey, D. (1998). Computers and language learning: An overview. Language Teaching 31, (pp. 57–71).

Warschauer, M. (2000). CALL for the 21st Century. IATEFL and ESADE Conference, 2 July 2000, Barcelona, Spain. Retrieved December 29, 2016 from http://www.gse.uci.edu/markw/cyberspace.html

Objavljeno
2017/10/06
Rubrika
Оригинални научни чланак