Допринос израде пројекта когнитивном и афективном развоју учесника пројектне наставе: студентска перспектива

  • Snežana M. Zečević Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
  • Savka N. Blagojević Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Centar za strane jezike
Ključne reči: project-based learning||, ||пројектна настава, cognitive and affective development||, ||когнитивни и афективни развој, English language teaching||, ||настава енглеског језика, students of English language and literature||, ||студенти енглеског језика и књижевности,

Sažetak


Рад се бави описом израде пројеката и проценом студената, учесника пројектне наставе, колико овај нови облик наставе може допринети њиховом когнитивном и афективном развоју, односно, да ли може унапредити њихове језичке вештине и знања и допринети њиховом личном развоју. Пројекте су реализовали студенти четврте године енглеског језика и књижевности Филозофског факултета у Косовској Митровици, а за потребе истраживања коришћен је анкетни упитник. Применом анализе дескриптивне статистике добијених резултата потврђене су претпоставке истраживања и указано је на значај примене приступа заснованог на изради пројеката код учења енглеског језика на терцијарном нивоу образовања.

Reference

Alan, B. & Stoller, F. L. (2005). Maximizing the Benefit of Project Work. English Teaching Forum, 43 (4), 11−12.

Arnold, J. (1998). Towards more humanistic English teaching. ELT Journal, 52 (3), 235−242.

Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: Skills for the future. Clearing House, 83 (2), 9−43.

Blumenfeld, P. & al. (1991). Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. Educational Psychologist, 26 (3&4), 369−398.

Bulach, J. (2003). Learning English Communication through Project Work: Reaction of Japanese University Students. JALT Hokkaido Journal, 7, 44−54.

Chu, et al. (2011). Study of Inquiry PBL and Reading Outcomes (Hong Kong). Hong Kong: University of Hong Kong.

Demirhan, C. (2002). The Difficulties Encountered in the Practice of Project-based Learning Method in Elementary Science Teaching Method and the Precautions that have to be Taken (Unpublished master’s thesis). Northern Michigan University, Michigan.

Fragoulis, L. (2009). Project-Based Learning in the Teaching of English as а Foreign Languagein Greek Primary Schools: From Theory to Practice. English Language Teaching, 2 (3), 113−119.

Gökçen, R. A. (2005). Instructors’ and administrators’ attitudes towards project work as an alternative assessment tool and as an instructional approach at Karadeniz Technical University School of Foreign Languages Department of Basic English (Unpublished master’s thesis). Bilkent University, Ankara, Turkey.

Gultekin, М. (2005). The Effects of Project-Based Learning on Learning Outcomes in the 5th Grade Social Studies Course in Primary Education. Educational Sciences: Theory and Practice, 5 (2), 548−556.

Hornby, N. (2001). How to Be Good. London: Viking Press.

Imtiaz, S. & Asif, S. I. (2012). "I almost learnt to learn": Promoting Learner's Autonomy through Project Based Learning in Access Classrooms. Language in India, 12 (1), 24−45.

Јаредић, Б. и Зечевић, С. (2014). Повезаност анксиозности са самопоштовањем и самоефикасношћу као аспектима хуманизације наставе енглеског језика. У: Б. Јовановић и М. Вилотијевић (ур.), Улога образовања и васпитања у развијању хуманистичких, интеркултуралних и националних вредности: међународни тематски зборник (253). Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини и Београд: Српска академија образовања.

Keles, S. (2007). An Investigation of Project Work Implementation in A University EFL Preparatory School Setting (Unpublished master’s thesis). Bilkent University, Ankara.

Marković, Lj. & Lazarević, N. (2010). As They Wrote It – Students’ Projects. ELOPE, VII-Spring, 89−114.

Moskowitz, G. (1978). Caring and sharing in the Foreign Language Class. Massachussetts: Newbury House.

Nassir, S. M. S. (2014). The Effectiveness of Project-based Learning Strategy on Ninth Graders’ Achievement Level and Their Attitude towards English in Governmental Schools-North Governorate (Unpublished doctoral dissertation). The Islamic University of Gaza, Gaza, Palestine.

Poonpon, K. (2008). Enhancing English Skills Through Project-based Learning. The English Teacher, XL, 1−10.

Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (1986). Approaches and Methods in Language Teaching: A Description and Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.

Simpson, J. (2011). Integrating Project-based learning in an English Language Tourism Classroom in a Thai University (Unpublished doctoral dissertation). Australian Catholic University, North Sydney, Australia.

Skehan, P. (1998). A cognitive approach to language learning. Oxford: Oxford University Press.

Stevick, E. W. (1990). Humanism in Language Teaching – A Critical Perspective. Oxford: Oxford University Press.

Objavljeno
2018/12/21
Rubrika
Оригинални научни чланак