Ставови и уверења студената о високошколској настави филолошких предмета

  • Isidora M. Wattles Univerzitet Union u Beogradu, Fakultet za pravne i poslovne studije u Novom Sadu, Katedra za strane jezike
  • Biljana B. Radić-Bojanić Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za anglistiku
Ključne reči: university||, ||универзитет, philological subjects||, ||филолошки предмети, students||, ||студенти, attitudes||, ||ставови, beliefs||, ||уверења,

Sažetak


Универзитети, а нарочито поједини факултети и студијске групе, боре се за опстанак на тржишту на више начина, а један од њих је и повећан број студената, који утиче на избор наставних метода и организацију наставе и који доводи до хетерогености у учионици. Најважнија последица разноликости је то да се у свакој групи налазе студенти са разнородним кључним факторима: мотивацијом, интелектуалним способностима и претходно стеченим знањем. Ова три фактора доводе до проблема у настави и захтевају да их наставници пажљиво обраде са циљем бољих исхода учења сваког студента. Стога у овом раду кроз квалитативно истраживање организовано путем упитника отвореног типа испитујемо, бар у области стране филологије, какав однос студенти имају према учењу, тј. њихове ставове и уверења у вези са квалитетом наставе, учешћем студената у наставном процесу и односом према учењу. Општи закључци упућују на ангажовано размишљање о настави и потребу за јасним, интерактивним предавањима, што је у складу са природом студија и предмета на њима, али и са модерним ставовима и препорукама везаним за наставу.

Reference

Ashby, E. (1973). The structure of higher education: A world view. Higher Education, 2, 142–151.

Bennett, W. J. (1984). To Reclaim a Legacy: A Report on the Humanities in Higher Education. Washington, D.C.: National Endowment for the Humanities (NFAH).

Biggs, J. (1999). Teaching for Quality Learning at University. Buckingham: SRHE/ Open University Press.

Blagojević, S. i Kulić , D. (2013). Strani jezici na tercijarnom stepenu obrazovanja – teme iz učenja i nastave. Niš: Filozofski fakultet.

Dearing, R. (1997). Higher Education in the Learning Society. Report of the National Committee of Inquiry into Higher Education, London: HMSO.

Đorović, D. (2004). Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima. Nastava i vaspitanje 53(4-5): 448-464.

Entwistle, N. J. (1984). Contrasting perspectives on learning. In Marton, F. et al. (eds.). The Experience of Learning (3–22). Edinburgh: Scottish Academic Press.

Entwistle N. J. and Percy, K. A. (1974). Critical thinking or conformity? An investigation into the aims and outcomes of higher education. In Page, C. F. and Gibson, J. (eds.). Research into Higher Education 1973 (1–5). London: SRHE.

Fry, H., Ketteridge, S. & Marshall, S. (2009). Understanding student learning. In Fry, H., Ketteridge, S. & Marshall, S. (eds). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education: Enhancing Academic Practice (8–26). New York: Routledge.

Gibbs, G. (1990). Improving Student Learning Project: Briefing Paper for Participants in the Project. Oxford: The Oxford Centre for Staff Development, Oxford Brookes University.

Ignjačević, A. (2006). Engleski jezik u Srbiji. Beograd: Filološki fakultet.

Knapper, C. (1990). Lifelong learning and university teaching. In Moses, I. (ed.). Higher Education in the Late Twentieth Century: Reflections on a Changing System. University of Queensland: Higher Education Research and Development Society of Australasia.

Maksimović, J. i Osmanović, J. (2014). Stavovi studenata društvenih i humanističkih nauka o proučavanju stranih jezika. Philologia Mediana 6 (6): 443-460.

Nicholls, G. (2002). Developing Teaching and Learning in Higher Education. London and New York: Routledge.

Ramsden, P. (2003). Learning to Teach in Higher Education. London and New York: Routledge.

Resnick, L. B. (1987). Education and Learning to Think. Washington, D.C: National Academy Press.

Whitehead, A. N. (1967). The Aims of Education and Other Essays, New York: Free Press (first published by Macmillan in 1929).

Objavljeno
2018/12/21
Rubrika
Оригинални научни чланак