Неопходност редефинисања положаја енглеског за посебне намене у високом образовању у Србији

  • Nadežda Stojković Univerzitet u Nišu, Elektronski fakultet, Katedra za opšteobrazovne predmete
  • Danica Piršl Univerzitet u Nišu, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Katedra teorijsko-metodoloških predmeta
Ključne reči: ESP||, ||енглески за посебне намене, higher education||, ||високо образовање, education policies||, ||политика образовања, education requirements||, ||образовне потребе,

Sažetak


Енглески за посебне намене предаје се и учи на свим универзитетима у Србији, на већини факултета (не на свим), било као обавезан или ређе као изборни предмет на основним студијама, а понекад и у оквиру докторских студија. Предмет се најчешће зове Енглески језик, али садржај је конципиран тако да прати област студија и у суштини представља енглески за посебне намене. Међутим, енглески за посебне намене нигде не постоји као засебан предмет на департманима за англистику, што је само по себи парадокс. Мада су елементи енглеског за посебне намене присутни у оквиру других предмета на филолошким департманима, то свакако није довољно и оставља будуће наставнике без обуке да се сами сналазе када се запосле на радном месту које захтева знање језика из одређене области. Такође, ово није логично за земљу која тежи бољем економском статусу, који подразумева двосмерну комуникацију у погледу стручне и научне експертизе.

Reference

Allwright, D. and Hanks, J. (2009). The Developing Language Learner: An Introduction to Exploratory Practice. Palgrave Macmillan.

Dudley-Evans, T. & St John, M. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Ellis, N. C. (2012). What can we count in language, and what counts in language acquisition, cognition, and use?. In S. Th. Gries & D. S. Divjak (Eds.) Frequency effects in language learning and processing (Vol. 1). (pp. 7-34). Berlin: Mouton de Gruyter.

ERASMUS PLUS PROJECT https://erasmusplus.rs/wp-content/uploads/2015/03/Strategy-for-Education-Development-in-Serbia-2020.pdf, accessed on August, 10, 2018.

FUSE Project http://www.fuse.ni.ac.rs, accessed on August, 10, 2018.

Hedgecook, J. S. (2003). Toward a Socioliterate Approach to Second Language Teacher Education. The Modern Language Journal. Vol. 86, No 3. Pp. 299-317.

IF4TM Project http://www.if4tm.kg.ac.rs, accessed on August, 10, 2018.

Mackay, R., and A. Mountford, (Eds.) (1978). English for Specific Purposes. London: Longman.

Piršl, D., Popovska, S. (2016). Transformative teacher training for English for specific purposes teachers. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Vol. 4, No 2. 435-446.

Popovska, S., & Pirsl, D. (2013). The Role of The ESP in the Society’s Value System. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Vol. 1, No 1. 29-43.

REWBC Project http://rewbc.ni.ac.rs, accessed on August, 10, 2018.

Shulman, L. S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform. Harvard Educational Review 57, 1-22.

Stojković, N. Živković, S. (2013). The Impact of English for Specific Purposes in the Age of Globalization. In Building Cultural Bridges in Education (pp. 77-85). Cambridge: Cambridge University Press.

Tarone, E., & Allwright, D. (2005). Second language teacher learning and student second language learning: Shaping the knowledge base. In D. J. Tedick (Ed.), Second language teacher education: International perspectives (pp. 5-23). Mahwah, NJ, US: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

TEMPUS Project SIPUS http://www.gointernational.uns.ac.rs, accessed on August, 10, 2018.

Widdowson, H. (2002). Defining Issues in English Language Teaching. Oxford University Press.

Objavljeno
2018/10/04
Rubrika
Оригинални научни чланак