Постфеминистички трендови у савременој књижевности за младе: преиспитивање бинарне опозиције жртва/злочинац у роману Хелен Крос Лето љубави

  • Soňa Šnircová Univerzitet Pavol Josef Šafarik, Filozofski fakultet, Odsek za britanske i američke studije
Ključne reči: postfeminism||, ||постфеминизам, victim||, ||жртва, perpetrator||, ||починилац, bildungsroman||, ||билдунгсроман,

Sažetak


Рад се заснива на проучавању најновијих трендова савремене културе коју карактерише „презасићеност оригиналним искуствима жртве“, као и на преиспитивању постмодерног приступа „начину на који жртва размишља“. Посебна пажња посвећује се постфеминистичкој критици „феминизма жртве“ која има за циљ да истражи етички супротстављене односе женске жртве и мушког починитеља. Након кратког теоријског осврта на постфеминистичке приступе парадигми жртве која је доминантна у другом таласу феминизма, у раду се појашњава како је ова парадигма утицала како на књижевну критику XX века тако и на продукцију женских билдунг наратива. Коначно, билдунгсроман Лето љубави Хелен Крос (2001) узима се као пример нове фазе у развоју жанра при чему ауторка романа настоји да преиспита бинарну опозицију жртва/починилац.

 

Reference

Abel, E., Hirsch, M. & Langland, E. (Eds.) (1983). Voyage In: Fictions of Female Development. Hanover and London: UP of New England.

Bakhtin, M. M. (1986). The Bildungsroman and Its Significance in the History of Realism (Toward a Historical Typology of the Novel. In. C. Emerson and M. Holquist (Eds.), Speech Genres and Other Late Essays (V. W. McGee, trans) (pp. 10-59). Austin: University of Texas.

Curry, R. C. (1998). ‘I Ain’t No Friggin’ Little Wimp’: The Girl ‘I’ Narrator in Contemporary Fiction. In: R. O. Saxton (Ed.), The Girl: Construction of the Girl in Contemporary Fiction by Women (95-105). New York: St. Martin’s Press.

Cross, H. (2001). My Summer of Love. London: Bloomsburry.

Denfeld, R. (1995). The New Victorians: A Young Woman’s Challenge to the Old Feminist Order. New York: Warner Books.

Ellis, L. (1999). Appearing to Diminish: Female Development and the British Bildungsroman, 1750-1850. London: Associated UP.

Eshelman, R. (2006). After Postmodernism: Performatism in Literature. Anthropoetics XI, no. 2 Fall 2005/Winter 2006, Last updated: October 15, 2016, http://anthropoetics.ucla.edu/ap1102/perform05/#n28. Accesses 15 July 2018.

Felski, R. (1989). Beyond Feminist Aesthetics. Feminist Literature and Social Change. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.

Gamble, S. (1998). Postfeminism. In The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, Sarah Gamble, ed., 36-45, London: Routledge.

Gans, E. (2001). Victimary Thinking Forever? http://anthropoetics.ucla.edu/views/vw230/ No. 230: Saturday, March 31st. Accesses 15 July 2018.

Genz, S., & Brabon, B. A., (2009). Postfeminism. Cultural Texts and Theories. Edinburgh University Press: Edinburgh.

Labovitz, E. K. (1986). The Myth of the Heroine: The Female Bildungsroman in the Twentieth Century, Dorothy Richardson, Simone de Beauvoir, Doris Lessing, Christa Wolf. New York: Peter Lang.

McRobbie, A. (2004). Notes on Postfeminism and Popular Culture: Bridget Jones and the New Gender Regime. In: A. Harris (Ed.), All about the Girl. Culture, Power and Identity (pp. 3-14). New York, London: Routledge.

Moretti, F. (2000). The Way of the World: The Bildungsroman in European Culture. (A. Sbragia, trans). London, New York: Verso.

Pratt, A. (1981). Archetypal Patterns in Women’s Fiction. Bloomington: Indiana University Press.

Rishoi, C. (2003). From Girl to Woman: American Women Coming-of-Age Narratives. Albany: State University of New York Press.

Roiphe, K. (1994). The Morning After: Sex, Fear, and Feminism. Little, Brown and Company.

Saxton, R. O, ed. (1998). The Girl: Construction of the Girl in Contemporary Fiction by Women. New York: St. Martin’s Press.

Stringer, R. (2014). Knowing Victims. Feminism, Agency and Victim Politics in Neoliberal Times. London and New York: Routledge.

Walter, N. (1999). The New Feminism. London: Virago.

White, B. A. (1985). Growing up Female: Adolescent Girlhood in American Fiction. Westport and London: Greenwood Press.

Wolf, N. (1994). Fire with Fire: The New Female Power and How It Will Change the 21st Century. London: Vintage.

Objavljeno
2018/10/04
Rubrika
Оригинални научни чланак