Приповедање као формирање искуства: Хемингвеј у популарној култури

  • Vladislava S. Gordić Petković Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za anglistiku
Ključne reči: Hemingway||, ||Хемингвеј, narrative||, ||нарација, popular culture||, ||популарна култура, Oedipal hero||, ||едиповски јунак,

Sažetak


Наративизација је процес који подразумева формирање искуства у кохерентну целину која у виду забележеног сведочанства о свету одражава захтеве и приоритете културе у којој настаје. Један од културних императива очитује се у потреби да се образује едиповски јунак у складу с маскулиним обележјима снаге и одлучности, снажан и непоколебљив, спреман да превазиђе препреке али истовремено обузет и егзистенцијалним и моралним питањима и дилемама.

На примеру Хемингвејеве прве збирке прича У наше време и новеле Старац и море, која је његово последње остварење али истовремено и дело које је оживело пишчеву популарност и веома брзо постало део читалачке културе и школске лектире подједнако, покушаћемо да представимо обликовање стваралачке поетике овог аутора, њену укорењеност у искуство, литерарне узоре и савремену уметност, као и да препознамо степен уклапања Хемингвејевог опуса у популарну културу и дефинишемо кључне одреднице које их повезују

.

Reference

Benjamin, W. (2006). The Storyteller: Reflections on the Works of Nikolai Leskov. In: Hale, D (ed.). The Novel: An Anthology of Criticism and Theory 1900-2000. (362-378). Malden, Mass: Blackwell Publishing.

Cain, W. E. (2006). Death Sentences: Rereading The Old Man and the Sea. Sewanee Review, Winter 2006, 114 (1), 112-125

Comley, N. R. and R. Scholes. (1994). Hemingway's Genders: Rereading the Hemingway Text. New Haven and London: Yale University Press.

De Lauretis, T. (1984). Alice Doesn't: Feminism, Semiotics, Cinema. Bloomington: Indiana University Press.

Fernandes, S. (2018). The Evisceration of Storytelling. Retrieved from: https://blog.oup.com/2018/06/curated-stories-storytelling/.

Gordić Petković, V. (2014). Blurring or Expanding the Boundaries of Genre? The Narrative Centre of Hemingway's In Our Time. In: Zorica Đergović-Joksimović, Sabina Halupka-Rešetar (eds.), English Studies Today: Prospects and Perspectives, (237-246). Novi Sad: Faculty of Philosophy.

Gordić Petković, V. (2015). Realism in the Contemporary American Short Story. Nasleđe, 32, 151-161.

Hemingway, E. 1986. In Our Time. New York: Macmillan.

Lawrence, D.H. (1947). Review of In Our Time. In: Diana Trilling (ed.), The Portable D. H. Lawrence (644-648). New York: Penguin.

Tetlow, W. E. (1992). Hemingway's In Our Time: Lyrical Dimensions. London and Toronto: Bucknell University Press.

Wilson, E. (1947). Hemingway: Gauge of Morale. In: The Wound and the Bow, (214-243). New York: Oxford University Press.

Objavljeno
2018/10/04
Rubrika
Оригинални научни чланак