Примена квалитативних метода у лингвистичким истраживањa са децом: изазови и перспективе спровођења интервјуа са децом предшколског и млађег школског узраста

  • Vera M. Savić Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka u Jagodini, Katedra za filološke nauke
  • Danijela M. Prošić - Santovac Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za anglistiku
Ključne reči: young L2 learners||, ||ученици енглеског језика млађег узраста, qualitative research methods||, ||квалитативна истраживања, interview||, ||интервју, prompted think-aloud protocol interview||, ||вербални протокол, case study||, ||студија случаја,

Sažetak


Данас се све више препознаје значај и применљивост квалитативних метода у језичким истраживањима, посебно у области усвајања страног или другог језика (енгл. L2). У области наставе енглеског језика као страног/другог језика на млађем узрасту, квалитативни приступи сматрају се посебно погодним јер омогућавају стицање увида у дечије разумевање сопственог учења. Рад има за циљ да одговори на бројна питања која су релевантна за примену квалитативних истраживања са децом у настави енглеског као страног или другог језика. Примењена је метода анализе интервјуа коришћених у два новија истраживања у Србији, као што су: вербални протокол спроведен са ученицима старим 11 година ради проучавања вештине почетног читања (Савић, 2017) и структурирани интервју спроведен у студији случаја учење енглеског језика употребом популарних цртаних филмова на узрасту од четири године (Прошић-Сантовац, 2017). Прва студија спроведена је са 12 ученика млађег узраста која има за циљ да утврди питања релевантна за вештину читања на страном језику, док је друго истраживање фокусирано на студију случаја у којој је примењен структуирани интервју у вези са популарним цртаним филмом коришћењем у настави и учењу енглеског језика. Педагошке импликације сумиране су као изазови и могућности примене интервјуа у истраживањима са децом млађег школског и предшколског узраста. Посебно су наглашене перспективе  које су у вези са стицањем дубљег разумевања дечијег језичког развоја. Закључује се да спровођење интервјуа у истраживањима са децом омогућава осветљавање индивидуалних и контекстуалних фактора који утичу на ефикасност наставе и усвајања страног/другог језика на предшколском и млађем школском узрасту.

Reference

Ablow, J. C. & Measelle, J. R. (1993). Berkeley Puppet Interview: Administration and Scoring System Manuals. Berkeley, CA: University of California.

Angouri, J. (2010). Quantitative, Qualitative or Both? Combining Methods in Linguistic Research. In L. Litosseliti (Ed.). Research Methods in Linguistics (pp. 29-45). London: Continuum International Publishing Group.

Edley, N. & Litosseliti, L. (2010). Contemplating Interviews and Focus Groups. In L. Litosseliti (Ed.). Research Methods in Linguistics (pp. 155-179). London: Continuum International Publishing Group.

Eisner, E. W. (1998). The Enlightened Eye: Qualitative Inquiry and the Enhancement of Educational Practice. Upper Saddle River: Prantica Hall.

Gheitasi, P. & Lindgren, E. (2015). Broadening the Understanding of the Language Classroom: Mixed Methods. In: E. Lindgren & J. Enever (Eds.). Språkdidaktik: Research in Language Teaching and Learning (pp. 21.30). Umeå: Umeå University, Department of Language Studies.

Greig, A., Taylor, J. & MacKay, T. (2007). Doing Research with Children. London: SAGE Publications Ltd.

Litosseliti, L. (Ed.) (2010). Research Methods in Linguistics. London: Continuum International Publishing Group.

MacKey, A. & Gass, S. M. (2005). Second Language Research: Methodology and design. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. San Francisco: A Wiley Imprint.

Nunan, D. (1990). Second Language Classroom Research. ERIC Digest. ED321550.

Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.

Prošić-Santovac, D. (2017). Popular Video Cartoons And Associated Branded Toys In Teaching English To Very Young Learners: A Case Study. Language Teaching Research, 21 (5), 568-588.

Savić, V. (2014). ). Investigating reading skills of Serbian young learners learning English as a foreign language. In J. Enever, E. Lindgren & S. Ivanov (Eds.), Conference Proceedings from Early Language Learning: Theory and Practice 2014, pp. 108-114. Umea: Umea University, Sweden.

Savić, V. (2016). Reading difficulties in English as a foreign language. Novi Sad: University of Novi Sad. (unpublished doctoral dissertation)

Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and Social Sciences. New York: Teachers College Press.

Shaw, C., Brady, L. & Davey, C. (2011). Guidelines for Research with Children and Young People. London: National Children’s Bureau.

Objavljeno
2018/12/21
Rubrika
Оригинални научни чланак