Музика у настави енглеског језика

  • Danijela G. Kulić Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za engleski jezik i književnost
Ključne reči: musical intelligence||, ||музичка интелигенција, Suggestopedia||, ||сугестопедија, English language||, ||енглески језик, music||, ||музика, techniques||, ||технике, students||, ||студенти,

Sažetak


Предмет истраживања у овоме раду јесте улога музике и музичке способности ученика/студената у настави енглеског као страног језика. Теоријски оквир рада чине сазнања из музичке уметности, која су у вези с наставом страног језика, као и анализа приступа сугестопедије, којим се препоручује употреба музике на часовима страног језика. Претпоставља се да је виши ниво музичке способности у директној вези са способношћу усвајања прозодије страног језика, стога, појединци који поседују музички таленат имају боље предиспозиције за усвајање интонације и акцента. У раду је, такође, представљена и вишеструка корист коју ученици/студенти могу имати од употребе музике на часовима енглеског језика. Дат је пример активности која је спроведена са студентима четврте године Англистике у оквиру предмета Драмске технике. Предложене су и технике којима се ова способност може активирати.

Како су резултати истраживања самоперцепције ученика представљени у раду показали, општа језичка способност позитивно корелира с музичком способношћу. Истраживањем су обухваћени млађи адолесценти – 376 ученика завршних разреда основне школе, као и ученици прве године Гимназије у Лесковцу. Добијени подаци представљају резултате студије пресека којима се посредно указује на неопходност укључивања инструменталне и вокалне музике у наставу на свим нивоима учења, кроз сврсисходне и препоручене технике.

 

Reference

Antović, M. (2004). Muzika i jezik u ljudskom umu. Niš: Galeb.

Antović, M. (2007). Teorija optimalnosti i teorija metafore u svetlu muzičke i jezičke kompetencije (neobjavljena doktorska disertacija). Filozofski fakultet, Niš.

Armstrong, T. (2006). Višestruke inteligencije u razredu (sa engleskog prevela Maja Šunjić). Zagreb: Educa.

Blagojević, S. & Kulić, D. (2013). Strani jezik na tercijarnom stepenu obrazovanja – Teme iz nastave i učenja. Niš: Filozofski fakultet.

Fonseca-Mora, M. C. (2016). Music and Language Learning: An Introduction. In: M. C. Fonseca-Mora & M. Gant (Eds.), Melodies, Rhythm and Cognition in Foreign Language Learning (2–7). Newcastle upon Tyre: Cambridge Scholars Publishing.

Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books, Inc. Publishers.

Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books, Inc. Publishers.

Gaston, E. T. (1968). Music in Therapy. New York: Macmillan.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited.

Jones, N. (2002). Feelin' the Same Way. Преузето 9. фебруара 2012. са https://www.lyrics.com/lyric/6836507/Norah+Jones

Krashen, S. D. (1983). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Hertfordshire: Prentice-Hall International.

Кулић, Д. (2014). Примена теорије вишеструких интелигенција у настави енглеског језика (необјављена докторска дисертација). Филолошки факултет, Београд.

Pinker, S. (1994). Language Instinct. London: Penguin Books.

Richards, C. J. & Rodgers, T. S. (1991). Approaches and Methods in Language Teaching: A description and analysis. Cambridge: Cambridge University Press.

Rou, A. Dž. (2009). Kreativna inteligencija: Otkrijte inovativni potencijal u sebi i drugima (sa engleskog preveo Goran Erdei). Beograd: Clio.

Scovel, T. (1979). Review of Suggestology and Outlines of Suggestopedia. TESOL Quarterly, 13, 255–266.

Scrivener, J. (2005). Learning Teaching. Oxford: Macmillan Education.

Ur, P. (2000). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

Objavljeno
2019/04/05
Rubrika
Оригинални научни чланак