Графит-мурали као вид националног самоодржања
Sažetak
У раду се истражују један специфичан правац у домаћем „графит-мурализму“, и који се јавља у северном делу Косовске Митровице. Аутор га означава као национално-кохезивни. Један од најзначајнијих таквих графит-мурала , познат је под називом „...jер, одавде нема назад!“, означен по реченици исписаној у горњем делу слике. Он најнепосредније, изражава сву дилему Срба у северном делу Косова и Метохије, јер је настао као резултат очајне тежње, да се српска територија града (али и шире), не заузме од стране шиптарских сецесиониста који владају јужним делом града. Текстом и поруком, овај графит спада и може се поредити само са једним, врхунским делом у Европи – то је шпанска и Пикасова слика „Герника“.
Аутор, отуда, врши експликацију, теоријску и стручну, сматрајући, да српски графит-мурал у Косовској Митровици, по многим чиниоцима, има ону важност коју има „Герника“ за Европу и свет. И док је „Герника“ постала светским симболом протеста против апсурдности рата, дотле, ''Српска Герника'' у себи одражава ''урлик и вапај'', снагу и решеност једног дела српског народа да се остане на родној груди, ма колико то било погубно за њих.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293