Infotainment u centralnim informativnim emisijama nacionalnih emitera

  • Dejana B. Nešić samostalni istraživač
Ključne reči: infotainment||, ||инфотејмент, Television||, ||телевизија, commercials||, ||огласи, information||, ||информације, media||, ||медији,

Sažetak


Основни циљ овог истраживања је да се утврди заступљеност елемената инфотејнмента у главним информативним емисијама на Јавном сервису Србије, РТС -у и на две комерцијалне телевизије: најгледанијој приватној телевизији - Пинк и Телевизији Б92, али и разлика у количини његове заступљености. “Инфотејнмент”је енглеска сложеница којом се означава феномен везан за телевизију. Овај  медијски феномен није нова појава, али је свој масовни продор у медијске садржаје доживео у условима тржишне конкуренције.  Настао је у намери да се и информативни програм учини популарнијим како би се придобили оглашивачи који плаћају рекламно време и од којих комерцијалне телевизије зависе. Методе које су коришћене у истраживању су квалитативна (анализа дискурса) и квантитативна (анализа садржаја).  Анализа података је показала да постоји разлика у информативном програму РТС-а, највише у односу на ТВ Пинк у погледу заступљености инфозабаве, а донекле и у односу на ТВ Б92. Овај рад, поред значаја истраживања које треба да покаже какво је стање информативног програма на српским националним телевизијама, пружа и теоријски допринос у разумевању проблема инфотејнмента.

Objavljeno
2014/06/05
Rubrika
Прегледни чланак