Infotainment u centralnim informativnim emisijama nacionalnih emitera
Sažetak
Основни циљ овог истраживања је да се утврди заступљеност елемената инфотејнмента у главним информативним емисијама на Јавном сервису Србије, РТС -у и на две комерцијалне телевизије: најгледанијој приватној телевизији - Пинк и Телевизији Б92, али и разлика у количини његове заступљености. “Инфотејнмент”је енглеска сложеница којом се означава феномен везан за телевизију. Овај медијски феномен није нова појава, али је свој масовни продор у медијске садржаје доживео у условима тржишне конкуренције. Настао је у намери да се и информативни програм учини популарнијим како би се придобили оглашивачи који плаћају рекламно време и од којих комерцијалне телевизије зависе. Методе које су коришћене у истраживању су квалитативна (анализа дискурса) и квантитативна (анализа садржаја). Анализа података је показала да постоји разлика у информативном програму РТС-а, највише у односу на ТВ Пинк у погледу заступљености инфозабаве, а донекле и у односу на ТВ Б92. Овај рад, поред значаја истраживања које треба да покаже какво је стање информативног програма на српским националним телевизијама, пружа и теоријски допринос у разумевању проблема инфотејнмента.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293