„Читање је мрак”: (пре)обликовање хумора у Саут Парку кроз помињање књижевности

  • Stefan P. Pajović Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
Ključne reči: Mikhail Bakhtin||, ||Михајл Бахтин, popular culture||, ||популарна култура, satire||, ||сатира, humour||, ||хумор, South Park||, ||Саут Парк,

Sažetak


Рад испитује сложени однос између хваљеног америчког анимираног ситкома Саут Парк с једне, и књижевности, нарочито сатире, с друге стране. Након успостављања везе између књижевности и популарне културе, истичу се бројне референце из серије, превасходно став аутора према књижевности и самом чину читања. Након тога се проматра тачна врста хумора који је заступљен у серији, на примеру пародије жанра хорора. Проматра се и интертекстуалност серије као и њена мултимедијалност, пре свега у односу на књижевност. Важан део представља и праћење токова савремене америчке културе, тј. актуелност самих спомињања књижевних дела. На послетку, служећи се делима Михаила Бахтина, Саут Парк се проматра као књижевност, пошто је тип смеха присутан у њему наставак вековне традиције смеха. Ово је предмет закључка у коме се открива у којој мери Саут Парк дугује своју популарност књижевном аспекту свог хумора.

Reference

Arp, R. (2007). “Dude, Listen to Reason! Logic Lessons Inside and Outside South Park.” In South Park and Philosophy: You Know, I Learned Something Today, Ed. Robert Arp and Kevin S. Decker (pp. 41–52). [pdf] Oxford: Blackwell.

Bahtin, M. (1978). Stvaralaštvo Fransoa Rablea i narodna kultura srednjeg veka i renesanse. Trans. from Russian by Ivan Šop i Tihomir Vučković. Beograd: Nolit.

Bahtin, M. (2000). Problemi poetike Dostojevskog. Trans. from Russian by Milica Nikolić. Beograd: Zepter Book World.

Bahtin, M. (2013). Estetika jezičkog stvaralaštva. Trans. from Russian by Mirjana Grbić. Sremski Karlovci; Novi Sad: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića.

Certeau, M. de. (1988). The Practice of Everyday Life. Trans. Steven Rendall. [pdf] Berkeley; Los Angeles; London: University of California Press.

Danesi, M. (2009). X-Rated!: The Power of Mythic Symbolism in Popular Culture. [pdf] New York: Palgrave Macmillan.

Ewing, J. (2013). “Of Marx and Mantequilla: Labor and Immigration in ‘The Last of the Meheecans’,” In The Ultimate South Park and Philosophy: Respect my Philosophah!, Ed. Rober Arp and Kevin S. Decker (pp.143-153). [pdf] Chichester: Wiley-Blackwell.

Fiske, J. (1990). Reading the Popular. [pdf] London; New York: Routledge.

Halsall, A. (2008). “’Bigger Longer & Uncut:’ South Park and the Carnivalesque,” In Taking South Park Seriously, Ed. Jeffrey Andrew Weinstock (pp. 23-39). [pdf] Albany: State University of New York.

Hartley, J. & Fiske, J. (2003). Reading Television. London: Routledge.

Johnson-Woods, T. (2007). Blame Canada: South Park and Popular Culture. New York: Continuum.

Tueth, M. (2005). “Breaking and Entering: Transgressive Comedy on Television,” In The sitcom reader: America viewed and skewed, Ed. Mary Dalton and Laura Linder (pp. 25–34). [pdf] Albany: State University of New York P.

Weinstock, J. A. (2008). “’Simpsons Did It:’ South Park as Differential Signifier,” In Taking South Park Seriously, Ed. Jeffrey Andrew Weinstock (pp. 79-99). [pdf] Albany: State University of New York P.

Objavljeno
2014/07/13
Rubrika
Оригинални научни чланак