Актуелни трендови у дидактици енглеског за посебне намене: увиди уредника часописа

  • Nadežda M. Stojković Univerzitet u Nišu, Elektronski fakultet, Katedra za opšteobrazovne predmete
Ključne reči: topics||, ||теме, methodology||, ||методологија, practitioner||, ||пракса, research||, ||истраживање, English for Specific Purposes||, ||енглески за посебне намене,

Sažetak


Енглески за посебне намене је захтевно поље за предаваче у смислу методологије, педагогије и дидактике из више разлога. Међу најзначајнијима су његова парадоксална позиција у оквиру области наставе енглеског језика у коју га доводи неспорно присуство и значај, али и недовољно учвршћена позиција у академском окружењу, као и одсуство консолидоване релевантне теоријске основе. Настава енглеског за посебне намене подразумева решавање реалних проблема у раду са студентима којима је он потребан из јасно дефинисаних разлога, као и питања одабира наставног приступа, материјала, граматичких јединица и слично. Реално искуство из наставе обезбеђује неопходне увиде, ставове, резултате истраживања наставника енглеског за посебне намене формулисане и представљене у облику научних радова објављених у академским часописима, који чак више него у другим пољима постају примарни извор информација о актуелним и новим приступима у дидактици енглеског за посебне намене. Као главни и одговорни уредник научног часописа посвећеног овом пољу, аутор овде представља запажене, најуочљивије тенденције у свету када су у питању методологија, педагогија и дидактика енглеског за посебне намене, а које представљају актуелну теоријску и практичну основу ове врсте наставе енглеског језика и интеркултуралне комуникације.

Reference

Belcher, D. (2004). Trends in Teaching English for Specific Purposes. New York: Palgrave Macmillan.

Benesch, S. (2008). Critical English for Academic Purposes: Theory, Politics, and Practice. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.

Dudley-Evans, T. & St John, M. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Hedgcock, J. S. (2002). Facilitating Access to Communities of Practice in Language Teaching: Toward a Socioliterate Approach to Teacher Education. The Modern Language Journal, 86 (3), 299−317.

Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for specific purposes: A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Lyotard, J. F. (1984). The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Manchester: Manchester University Press.

Mackay, R. & Mountford, A. (Eds.). (1978). English for Specific Purposes. London: Longman.

Objavljeno
2019/10/11
Rubrika
Прегледни чланак