Ставови универзитетских студената према учењу граматике енглеског језика у мултимедијалном окружењу

  • Danijela Prošić-Santovac Univerzitet u Novom sadu, Filozofski fakultet
  • Vera M. Savić Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Катедра за филолошке науке
  • Verica Milutinović Univerzitet u Kragujevcu, Fakultet pedagoških nauka u Jagodini
Ključne reči: ставови студената према учењу граматике, граматика енглеског језика, мултимедијална наставна средства, ставови студената према примени мултимедијалних средстава

Sažetak


Рад је имао за циљ да испита ставове универзитетских студената према граматици енглеског језика и према примени мултимедијалних дидактичких средстава у настави граматике, као и њихову повезаност са резултатима на тесту граматике. Спроведено је експериментално истраживање са две групе студената тако што је у контролној групи коришћен традиционални приступ у настави граматике, а у експерименталној су традиционална наставна средства била допуњена мултимедијалним наставним средствима. Полазне хипотезе су биле да позитивни ставови према учењу граматике страног језика утичу на успех у учењу граматике, као и да се на ставове студената према учењу граматике може утицати применом мултимедијалних наставних средстава као допуне традиционалним средствима. Резултати су показали да ставови студената према граматици енглеског језика значајно утичу на њихова постигнућа из граматике, као и да употреба мултимедијалних наставних средстава утиче на формирање позитивних ставова студената према граматици, што има важне импликације за наставу граматике страног језика на универзитетском нивоу.

Biografija autora

Vera M. Savić, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Катедра за филолошке науке
Vera Savić, PhD, a Lecturer in English and Applied Linguistics and Head of Philological Department at the Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac, Serbia.

Reference

Милутиновић, В. (2016). Испитивање прихватања иновативне употребе рачунара у настави математике код будућих учитеља и наставника математике. Зборник Института за педагошка истраживања, 48 (2), 339–366. DOI: 10.2298/ZIPI1602339М

Пашалић, М. и Синовчић Трумбић, И. (2014). Вјеровања студената о учењу страних језика у хрватском контексту. Школски вјесник, 63 (1–2), 223–236.

Прошић, Д. (2005). Дидактичко-методичка вредност најчешће коришћених рачунарских програма у самосталном учењу енглеског језика. У: Ђ. Надрљански (ур.), Информатика, образовна технологија и нови медији у образовању: Зборник радова са друге међународне научно-стручне конференције (189–199). Сомбор: Учитељски факултет.

Прошић-Сантовац, Д. (2010). Аутономија ученика и наставника у систему образовања у Србији. У: Ј. Вучо и Б. Милатовић (ур.), Аутономија ученика и наставника у учењу и настави језикâ: Зборник радова (276–285). Никшић: Филозофски факултет.

Савић, В. (2004). Мултимедији у комуникативном приступу у настави страних језика. Зборник радова Учитељског факултета у Јагодини, 8, 135–151.

Al-Jarf, R. (2005). The effects of online grammar instruction on low proficiency EFL college students' achievement. Asian EFL Journal, 7 (4), 166–190.

Ariogul, S., Unal, D. C., Onursal, I. (2009). Foreign language learners’ beliefs about language learning: a study on Turkish university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1 (2009), 1500–1506, doi:10.1016/j.sbspro.2009.0 1.265

Baturay, M. H. & Daloglu, A. (2010). Language practice with multimedia supported web-based grammar revision materials. ReCALL, 22 (3), 313–331.

Benjamin, A. & Berger, J. (2013). Teaching grammar: What really works. New York: Routledge.

Celce-Murcia, M. (1991). Grammar pedagogy in second and foreign language teaching. TESOL Quarterly, 25 (3), 459–480.

De Vellis, R. (2003). Scale development: Theory and applications (2nd edn.). Thousand Oaks, California: Sage.

Dörnyei, Z. & Csizér, K. (2005). The effects of intercultural contact and tourism on language attitudes and language learning motivation. Journal of Language and Social Psychology, 24 (4), 327–357.

Dörnyei, Z. & Kormos, J. (2000): The role of individual and social variables in oral task performance. Language Teaching Research, 4 (3), 275–300.

Gilakjani, A. P. (2012). The significant role of multimedia in motivating EFL learners’ interest in English language learning. I. J. Modern Education and Computer Science, 4, 57–66. DOI: 10.5815/ijmecs.2012.04.08

Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Horwitz, E. K. (1988). The beliefs about language learning of beginning university foreign language students. The Modern Language Journal, 72(3), 283-294.

Horwitz, E. K. (1999). Cultural and situational influences on foreign language learners' beliefs about language learning: a review of BALLI studies. System, 27 (4), 557–576. ISSN: 0346-251X Online ISSN: 1879-3282

Jarvis, H. & Szymczyk, M. (2010). Student views on learning grammar with web- and book-based materials. ELT Journal, 64 (1), 32–44.

Jester, R. (2002). If I had a hammer: Technology in the Language Arts Class-room. The English Journal, 91 (4), 85–88.

Johnson, L. B. (1946). Use of audio-visual aids in foreign language teaching. The Modern Language Journal, 30 (7), 404–412.

Kern, P. (2006). Perspectives on technology in learning and teaching languages. TESOL Quarterly, 40 (1), 183–210.

Kojour, M. K. & Heirati, J. K. (2015). Teacher’s and students’ beliefs on English for General Academic Purposes: The case of Iranian university students. English Language Teaching, 8 (12), 37–47. doi:10.5539/elt.v8n12p37

Larsen-Freeman, D. (2001). Teaching grammar. In: M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a second or foreign language, 3rd ed. (251–266). Heinle & Heinle: USA.

Mohebi, S. G. & Khodadady, E. (2011). Investigating university students’ beliefs about language learning. RELC Journal, 42 (3), 291–304. DOI: 10.1177/0033688211422900

Prošić, D. (2006). Self-evaluation in the process of self-study of the English language using modern educational technology. In: D. Soleša (Ed.), The Third International Conference on Informatics, Educational Technology and New Media in Education: Proceedings of Papers (327–334). Sombor: Pedagoški fakultet.

Prošić-Santovac, D. (2007). Evaluation of E-Learning. In: D. Soleša (Ed.), The Fourth International Conference on Informatics, Educational Technology and New Media in Education: Proceedings of Papers (428–435). Sombor: Pedagoški fakultet.

Rutherford, W. E. (1987). Second language grammar: Learning and teaching. New York: Longman.

Savić, V. & Stanojević, V. (2016). Young reader’s self-esteem and success in reading in English as a foreign language. In: J. Teodorović (Ed.), Improving Quality of Elementary Education (350–362). Jagodina: Faculty of Education.

Scheffler, P. & Cinciała, M. (2011). Explicit grammar rules and L2 acquisition. ELT Journal, 65 (1), 13–23.

Smith, L. H. & Renzulli, J. S. (1984). Learning style preferences: A practical approach for classroom teachers. Theory into Practice, Matching Teaching & Learning Styles, 23 (1), 44–50.

Stevens, J. (1996). Applied multivariate statistics for the social sciences. (3rd edn.) Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Teo, T., Milutinović, V., Zhou, M., Banković, D. (2017). Traditional vs. innovative uses of computers among mathematics pre-service teachers in Serbia. Interactive Learning Environments, 25 (7), 811–827. ISSN 1049-4820, DOI: 10.1080/10494820.2016.1189943.

Thornbury, S. (2006). Grammar. Oxford: Oxford University Press.

Van Vooren, V., Casteley, J., Mottart, A. (2012). The impact of teachers’ beliefs on grammar instruction and students’ grammar competences. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 69 (2012), 641–648. Published by Elsevier Ltd.

Yang, W. & Fang, F. (2008). Optimization of Multimedia English Teaching in Context Creation. International Education Studies, 1 (4), 136–142. Retrieved from www.ccsenet.org/journal.html

Objavljeno
2021/04/29
Rubrika
Оригинални научни чланак